*110404-110410*

110404 måndag var mommo kvar. Mamma försökte få lite ärenden gjorda och mommo hjälpte till med mat och tvätt. Mellan varven så busade jag och mommo.

110405 tisdag fick jag vara ledig från dagis, eftersom att mommo var här. Det var riktigt vårväder ute. Pappa var hemma och jobbade i badrummet. Jag hjälpte honom så gott jag kunde. Bl a så fick jag dra ut spik. Jag tog mig uppgift på fullaste allvar och var mycket koncentrerad. På kvällen for mommo hem igen.


110406 onsdag var jag hemma från dagis, då jag hostar så mycket. Mamma och jag passade på att påskpyssla medans Lukas sov. Ute snöade det.
Lukas var tacksam att mommo hade lärt honom att krypa upp för trappen. Nu kryper han upp för hela trappen själv.


110407 torsdag fick jag vara hemma från dagis. Min hosta vill inte ge med sig.

110408 fredag. Idag försökte vi göra dagen lite roligare med att ta fram Kalle kunskap spelet. Jag har blivit riktigt duktig med datorn och musen, så mamma behövde bara hjälpa mig med matte och stavningen. På kvällen klarade vi äntligen banan.


110409 lördag. Pappa fortsatte i badrummet. Medans Lukas sov så gick mamma och jag ut en stund på dagen och skottade fram sandlådan och skottade gångar på baksidan, så att snön lättare kan töa bort.

110410 söndag. Hela familjen är förkyld, snorig och hostig. När Lukas skulle sova middag så fick jag ta fram cykeln och cykla lite. Det går jättebra nu, när pappa höjde sadeln åt mig. Det är bara synd att våra gata är så hoppig och skuttig. Självklart så hjälpte jag och Lukas pappa en stund i badrummet också.


När vi satt och åt så bad mamma pappa att kolla vad Lukas gjorde inne på mitt rum.
-Ojdå, sa pappa när han kom dit. Där stod Lukas på stolen och klappade händerna. Stolt och lglad kille!

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Engla

Vilka duktiga hjälpredor ni är! Pappa och Mamma är säkert jätteglada för det! Hoppas ni har hållit er friska, det verkar som ni haft lite otur under senvintern. Ha det så bra.



Kram /Engla

2011-05-20 @ 07:55:24
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Lisa

Har läst ett antal dagar. Kommenterar inte var och en. Kan konstatera att det händer en hel del i ert liv,men jag hoppas att det är över det mesta när det gäller den där sjukliga sidan. Roligt att få följa er i vardag som helg. Allt gott och kram. Mommo.

2011-05-21 @ 09:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0