*110328-110403* Sjukstugan Gnällträsk

110328 måndag. Idag hade Lukas feber och jag hade ont i örat på kvällen och natten.

110329 tisdag. Mamma ringde vc. Vi fick tid och doktorn sa att Lukas har luftrörskatarr och att jag har öroninflammation. Troligen så sprack trumhinnan i natt. När man är lika stor som jag är så behöver man inte ta pencilin för öroninflammationen.


110330 onsdag. Lukas hostar fortfarande och har feber, men kan nu äntligen sova lite bättre. Jag har ont i örat, men håller igång bra ändå om dagarna.
På em blev jag arg och frustrerad på pappa. Mamma har talat om för mig att man torkar kisset först, så att man inte får bajs på snoppen. När pappa skulle torka mig så torkade han bajset först och tog nytt papper till att torka kisset med. Då ropade jag till mamma (med panik i rösten):
-Pappa lyssnar inte, han vet inte att man torkar kisset först.

Vid läggdags sa mamma till mig: -Du är inte riktigt piggelin.
-Men jag fryser som en piggelin, svarade jag då.

När pappa skulle lägga mig så ville jag att han skulle klia mig på ryggen.
-Pappa, du har kalla händer. Jag tror att vi kramas istället.

110331 torsdag.
Jag hostar, har ont i örat och 39,1 i feber. Ligger blek och utslagen i soffan och ser barntv.
Lukas gnäller och hostar snart upp lungorna, luftrörskatarr. Mamma hade inventering på kvällen och var inte hemma förrän efter midnatt.

E: -Mamma, kan jag få dricka choklad?
D: -Ja, vi kan fuska lite idag när du är sjuk!
E: -Ja, vi fuskar inte när jag är frisk.

Både fredag och lördag har det varit mycket gnäll, kläng och bärande.

110403 söndag tog vi oss ut och åt lite mellis på bron med Anna och Märta. Märta och jag lekte en liten stund i snön. Pappa började att riva badrummet. På em kom mommo för att avlasta mamma lite. Trevligt med lite besök.

Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0