*110321-110327*

110321 måndag hade vi tänkt att gå på Stor och liten, men vi ändrade oss när vi fick besök av Liam och Siri. Vi hade en trevlig lekstund tillsammans. Dom stannade på lunch och fika, innan det var dags för dom att åka hem. Liam och jag leker bra tillsammans. Lukas var jätteglad att se Siri och se: -Eeej, eeej (hej), flera gånger och tittade henne djupt in i ögonen


110323 onsdag. När vi var på väg till dagis så lekte jag med dammet, som flög i solens ljus och sa: - Titta mamma, det är älvor!
På em kom Malte förbi och frågade om jag fick komma ut och leka. Mamma tycker att vi håller på att bli stora.

110324 torsdag hade mamma jakt på sina nycklar, som Lukas så finurligt hade lagt bort. Mamma letade högt och lågt, i lådor och skåp, men hittade inte nycklarna någonstans. Efter att ha sökt igenom vardagsrum, kök och kontor så gick pappa ut och hämtade några soppåsar. Mamma tyckte att det var lite väl drastiskt, men i den andra påsen hittade pappa nycklarna. Vilken tur att sopbilen inte hade varit här på dagen.

Vi grabbar satte oss i soffan på kvällen och hejade på Luleå.


110325 fredag fick jag och Lukas bada på fm. Sen bakade mamma och jag bullar och kakor medans Lukas sov middag. På em fick mamma bära Lukas en hel del. Han håller nämnligen på att bli sjuk igen.


110326 lördag var det loppis. Mamma for iväg en sväng på fm och kom hem med bl a en brandstation och en ny bilmatta till mig och Lukas. Vi lekte med dom och hade kul.

På em fick mamma och jag lite egentid. Vi åkte in till stan och såg bio. Det var premiär på "Elias och jakten på havets guld". Den var spännande, men lite läskig när Polardrottningen var med.
Jag fick ta hem en affisch från bion, som jag satte på min dörr.


110327 söndag. Lukas är inte pigg och vill bli buren hela dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0