*110319-110320* Helgen som gått

110319, lördag
Vi kände oss inte riktigt pigga, så vi stannade hemma. Idag fick vi oss en härlig promenad i solskenet på isbanan med familjen. Lukas och jag fick åka syskonvagnen, medans mamma och pappa gick. Jag gick också ibland, men det var halt på isen. Vi gick till Gråsjälören, där vi fikade lite innan vi gick hem igen.
Det som är roligt med isbanan är att där ser man alla slags folk. Gamla, unga, dom som går, åker skridskor, skidor, spark, vagn, dom som går med hundar, ungar i pulkor och dom som åker skoter. En sak hade vi nog alla gemensamt, vi njöt av vackert väder och av att vara ute i friska luften.


söndag em var pappa och såg på hockey på Coop arena. Det var en spännande match och mamma försökte att följa den via tvn så gott hon kunde. Jag tittade också lite. Jag sa till mamma: -Jag kan inte se pappa på tvn.
Innan förlängningen skulle starta så ringde pappa. Då frågade jag:
-Var det pappa? Har han spelat färdigt nu?
Pappa måste ha gjort en bra match, för Luleå vann. Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0