*110207-110210* Inför resan

110207, måndag
Idag var vi bara hemma, eftersom att vi inte var riktigt pigga. Jag hjälpte mamma att laga maten. Då sa mamma: -Vad du är duktig! Du skulle ju kunna bli kock när du blir stor.

-Kock? Jag ska inte bli kock! Jag ska hjälpa pappa att jobba, svarade jag då.

På kvällen var det dags för mamma att jobba. Pappa och jag satt och pratade.
Pappa sa: -Du kan hjälpa pappa när du blir stor.
-Pappa, jag kan hjälpa dig fastän jag är liten, svarade jag rart då.

110208, tisdag
Lukas hade feber, så jag fick stanna hemma från dagis. På em var mamma till vc med Lukas. Lukas fick åter igen en penicilinkur för öronen.

110209, onsdag
Dagarna består av att få ihop allt till resan, bli friska och att tvätta.

110210, tors -25
Idag kom farmor och hjälpte till. Mamma var till vc med Lukas. Doktorn sa att han har lunginflammation, men att öronen ser mycket bättre ut och att vi borde resa, för solen skulle göra honom gott. Efteråt gick mamma och Lukas upp på bvc för att väga honom. Lukas 11-månaders vikt var 8940 gram och han var 74,5 cm lång. Sen packade mamma hela dagen. Jag var glansig i ögonen. Farmor och jag såg en hel del tv tillsammans.
Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0