*110124-110130*

110124, måndag
Idag var vi hemma hos mommo och poppo och tog det lungt. Poppo var hemma sjuk i feber. Åke kom och hälsade på. Åke, mommo, jag, mamma och Lukas tog oss en promenad runt området. När vi kom till den stora, långa backen så sa jag till mamma: -Kämpa mamma! Kämpar du mamma? -Ja, sa mamma, jag kämpar. -Det gör inte jag, sa jag och skuttade glatt upp för backen.
Åke stannade på fika och mat. På kvällen packade mamma, så att vi var klara för morgondagens hemresa. Jag och Lukas fick "bada" tillsammans i duschkabinen. Det var mysigt och roligt.

110125, tisdag
skjutsade mommo oss till bussen, som tog oss till Stockholm-Arlanda. Vi checkade in och åt lunch. Sen var det dags att kliva ombord. Tyvärr så hann jag inte leka hos Alfons Åberg. Resan hem gick bra.

110126-110127 var jag på dagis

110128, fre +2 grader
Idag sa jag till mamma: -Vilka fina ringar du har! Då blev mamma rörd och glad.
Ute var vädret toppen, +2 grader, så vi tog oss en promenad till centrum för att köpa sipp (chips). När vi kom hem så skottade jag och mamma nästan rent på altanen på framsidan. Sen fick jag och Lukas bada. Idag har Lukas gått 16 steg på egen hand.

110129, lör -5 grader
Här går det fort fram i Lukas utveckling. Idag tog han 26 steg själv. Han ser så stolt ut, när han går med sina händer högt upp i luften.
Pappa har skottat garagetaket, taket vid burspråket och uppfarten. Nu finns det massor av snö på altanen igen. Hm, vi som skulle fika där, när det blev snöfritt. Det verkar dröja nu. På kvällen for pappa till husvagnen. Vi andra stannade hemma pga min feber. Jag somnade med 39 graders feber.

110130, söndag-17,5 grader
Vi tog det lugnt hemma, pga feber och kylan ute. Jag fick bl a måla. Pappa kom hem på em från husvagnen.
Kram Elias
Pappa har skottat av taket
Byggare Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0