*110516-110522*

110518 onsdag. Lukas blev så besviken när mamma tog på honom nya skorna idag. Han kom gåendes med dom gamla, sträckte dom mot henne och sa: -Tack, tack, tack!

110519 torsdag var det Förskolans dag. Det regnade, men vi gick ändå våran parad till centrum. Mamma och Lukas var där och tittade. Innan paraden gick vidare mot dagis, så sjöng vi några sånger inne i centrum.
På em och kvällen var Lukas en gnällande feber-trasa igen.
(Idag fick jag, mamma, ett kort i brevlådan med en groda på framsidan. I det stod det: Grattis mamma, Elias och Lukas. Vi älskar dig!
Jag kliade mig i huvudet och frågade Elias om han och mommo hade köpt kortet.
-Ja, vi köpte det i affären, för du fyller ju år snart. Fyller du år nu?
-Imorgon! svarade jag.
-Okej, sa Elias och spelade vidare på datorn.
En rörd mamma fick torka tåren. Nu pryder världens vackraste grod-kort mitt fönster.)

110520 fredag var dagis stängt, så William och Oscar var också lediga. Vi for till Teknikens hus och lekte hela dagen. Vi åt lunch tillsammans och hade kul. En toppen dag med goa vänner!
På kvällen åt vi tårta och firade mamma.

110521 lördag började jag att klaga över ont i örat igen. Helgen tog vi det lugnt. Mamma var upp många gånger under natten till både mig och Lukas.

110522 söndag fick mamma sovmorgon pga natten och pappa tog en tupplur under dagen. Vi tog det lugnt och det blev mycket film och spel för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0