*110425-110501* Valborg bl a, hårdkörning

110425 måndag. Mamma jobbade hela dagen, så pappa och vi fick klara oss själva, vilket gick toppen bra.

110426 tisdag. Pappa jobbar mycket nu. Det betyder hårdkörning för oss och mamma. Jag var på dagis och lekte medans mamma och Lukas tog hand om rulliansen där hemma.

110431 lördag. Idag kom cykelkärran. Pappa och jag skruvade ihop den. På em tog vi första turen med kärran till Sunderbyn, för att fira valborg. Där fanns en stor brasa, korvförsäljning och lite tävlingar. Jag kastade boll i ett hål och vann en keps. På vägen hem somnade både jag och Lukas i cykelvagnen.

110501 söndag. Idag började vi att tömma v-rummet. Det tog på mina krafter. Jag somnade kl 17.15 på soffan och sov hela natten. Alldeles innan Lukas skulle ta på sig pyjamasen så halkade han till och slog läppen på kanten av köksstolen. Mamma och han fick åka till jouren, för att kolla upp hans sår. Efter mycket om och men så fick dom komma in och då kunde inte läkaren avgöra om det skulle sys eller inte. Det betydde att dom fick åka till akuten, för att kolla upp det. På vägen dit somnade Lukas i bilen. På akuten konstaterade dom att det där kommer att läka fint av sig själv, utan att sy, så det var bara att åka hem igen.
Nu har vi tomt i v-rummet, men fullt i köket. Imorgon måste mamma lägga i hårdväxeln om det här ska gå ihop sig. Puh!!!

Vad härligt att Lukas tar sig in och ut själv på baksidan nu. Han är så stolt och glad. Det blir nog inte mycket sand kvar i sandlådan i sommar. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0