*110421-110424* Påsken i Storklinten

110421 torsdag. Vi packade ihop och for till Storklinten. Lukas var nu feberfri igen. Nu var det bara snö kvar i backen och den töade snabbt. Jag var med i pulkracet. Jag for av banan och hamnade i skogskanten. Jag skrek och mamma sprang ner till mig. Hon frågade: -Gjorde du illa dig?
-Nej, skrek jag!
-Blev du rädd? frågade mamma då.
-Nej, skrek jag!
-Vad är det då, undrade mamma.
-Jag kom inte i måååål, skrek jag argt.
Då förstod mamma vilken tävlingsmänniska jag är.

Efter tävlingen fick jag åka en gång till, för fridens skull och då gick det bättre. Vi gick upp till restaurangen där prisutdelningen skulle vara. Jag "vann" en glass, en jojo och en kortlek, för att jag deltog. Lukas fick också en glass.

110422 fredag, Fördelen med att påsken är så sen och att solen skiner är att jag nu kan åka själv i barnbacken, utan sele.

110423 lördag. Idag har hela kvarterets barn lekt och hft kul. Lukas var minst och den största gick i 8:e klass. Pappa och jag åkte några åk i backen och det gick bra även idag, men nu finns det inte mycket snö kvar. Solen gassar och det är +20-22 grader om dagarna. På kvällen var pappa ute på pubrunda med grannarna.

110424 söndag. Toppen väder, +20 grader! Pappa tog en lugn fm i solstolen. Jag passade på att leka med granntjejerna och titta på hundvalpar och kattungar i vagnen bredvid. Idag fick jag åka sista åket i barnbacken och det gick riktigt bra. Efteråt åkte jag bob med tjejerna. Vi var busiga och åkte alla fyra på samma bob. Det gick ju så sakta i den moddiga snön. Vilken härlig påskhelg vi har haft i Storklinten! Underbart väder, trevligt sällskap, vi barn har busat och haft kul, pulkrace, barn after ski, pubafton för maken m.m. *Ler*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0