*110121-110123* Moster Sandras bröllop

Fredag morgon, 110121, gjorde vi oss klara och for till flygplatsen. Äntligen fick jag leka i legobilen igen. Vi flög till Stockholm-Arlanda och åt lunch där innan vi tog bussen till Enköping. Där väntade poppo på oss. Vi fick åka bil med honom till Lindesberg. Vi var framme vid kl 16 vid lokalen där moster Sandra och Kristoffer skulle gifta sig. Vi hjälpte dom att göra klart inför bröllopet. Jag passade på att busa och Lukas övade på att skutta runt på rumpan i lokalen. Vid kl 21 åkte vi därifrån och for hem till moster Sandra och sov.
Blivande herr och fru

Lördag
morgon gjorde vi oss klara och for tillbaka till lokalen för att färdigställa det sista och invänta att bröllopet skulle börja. Jag och Lukas var med dom andra medans mamma fotade Sandra och Offe. Sen var det dags för det vi alla hade väntat på......bröllopet! Vi satte oss ner för att bevittna vigseln. Det var en vacker och kort cermoni, vilket passade mig bra, för då behövde jag inte sitta still så länge. Efter vigseln var det mingel. Jag passade på att leka och bekanta mig lite med dom andra barnen. Sen var det dags för mat. Jag fick sitta bredvid pappa och Lukas satt bredvid mamma. Jag däremot hade inte tid att sitta still, utan gick till mamma istället och avslutade middagen.
Kvällen fortsatte med tårta, dans, lekrummet m.m. Jag dansade med en flicka på kvällen. Jag kämpade med att hålla mig vaken till kl 22 då batteriet tog slut. Jag kröp upp i en soffa och somnade. Mamma, Lukas, jag, mommo och poppo for hem och sov. Pappa höll i sin tradition och stängde stället.


Söndag
morgon packade vi ihop och for tillbaka till lokalen, för att hjälpa till att städa och plocka undan. Vid kl 16 var vi klara. Då for vi till Enköping, hem till mommo och poppo. Det blev en ganska tidig kväll, för vi var alla trötta efter en trevlig helg, full av fart.

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att få läsa om våran dag ut någon annans synvinkel!

Tack igen för all hjälp!

Puss o Kram

2011-03-02 @ 08:52:52
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det var roligt att få vara med på Sandra och Kristoffers dag, bröllopsdagen. En sak till: närmaste familjen fick anledning att träffas igen tillsammans. Toppen!

2011-03-06 @ 10:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0