*100919* Val 2010

Söndag morgon och mamma fick sovmorgon pga många tuffa nätter. Lukas har ont i magen och mycket gaser som stör hans sömn. Jag, pappa och Lukas klarade oss fint. Lukas tog chansen att dra ner sin första blomma när han var i gåstolen.


Idag tog vi våra röstkort och gick och röstade. Pappa hade frågat mig flera gånger under dagen, om jag skulle rösta rött eller blått. Flera gånger så svarade jag blått, men efter ett tag så började jag tveka och svarade rött istället. Det var vackert väder ute och det passade bra med en promenad till vallokalen. Lukas fick åka vagnen, medans jag tog lastbilen dit. Väl där så bestämde jag mig, jag röstade blått. På vägen hem så stannade vi en liten stund vid skolans lekpark.
Gjorde jag rätt nu?

När vi kom hem så satt faster Indla och Tomas på trappen. Vi åt glass och sen stannade dom på mat. Jag tog det lite lugnt i soffan och såg på tv. Jag var trött från gårdagen.
Foto: EliasFotograf: Elias

På kvällen ångrade jag mig. Jag skulle ha röstat rött. Nåväl, nya chanser nästa val!

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0