*100914-100916* Tis-tors

*100914* Tisdag
Idag var jag mycket piggare, men mamma ville att jag skulle vara hemma från dagis ändå. Vi roade oss med att bygga pussel, leka med bilarna, läsa och titta på tv. Idag var det Lukas tur att vara gnällig och han ville gärna vara i famnen.
Vi ringde till farmor under dagen för att gratulera henne på födelsedagen.

*100915* Onsdag
Även idag fick jag vara hemma, för säkerhets skull. Idag gjorde vi hand- och fotavtryck. Det var kul. Sen målade vi med fingerfärg och pensel.
 
När posten kom så låg det filmer i ett brev. Mamma hade hyrt dom på nätet. Det var Nicke Nyfiken och en film med Halvan. Det passade ju bra, när jag ändå var hemma.

Idag är det kusin Pontus födelsedag, grattis!

*100916* Torsdag
Idag skulle jag äntligen få åka till dagis. Det hade regnat ute, så det låg massor av maskar på uppfarten. Jag frågade mamma: -Vad äter maskar? -Jag vet inte, svarade mamma men lovade att hon skulle ta reda på det medans jag var på dagis och busade. Nu börjas det med frågor och funderingar om både det ena och det andra. Hoppas att mamma och pappa kan hjälpa mig med mina funderingar.

Efter dagis så var vi och handlade mat. När mamma stod och packade så hörde hon att jag sa: -Vart är brudarna och konfettin? Så säger Chick i filmen Bilar. Man lär sig mycket bra saker från film.

Nu börjar Lukas att kunna styra sin väg med gåstol, men kan inte ännu backa. Det kommer nog snart det med.

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0