*100911* Lördag

Idag efter frukosten så for mommo, poppo och Åke hem igen. Mamma var ledsen. Pappa lekte med mig ett tag, men sen fick han lov att åka och jobba. Mamma och jag lekte med lego, läste böcker, körde med tåget och lekte med bilarna. Just nu så organiserar och sorterar jag gärna olika saker. Mamma märkte att jag sorterade legot i färger. Först byggde jag med grönt, rött, gult och sist blått.


Lukas har blivit riktigt stadig sista dagarna och satt idag 5 min helt själv.


Efter lunchen gick vi på loppis i kyrkan. Dom skulle precis stänga, men vi hann köpa en kassaapparat till mig. Efter det var vi till William och firade att han har blivit 3 år. Det blev tårta och lek. Det var flera barn där.


När vi kom hem så hade pappa också kommit hem. Jag visade upp mitt loppisfynd. Vi lekte med kassaapparaten länge. Mamma och pappa handlade av mig och jag sa: -Var det bra så? Välkommen åter! Äntligen fick mamma leka i en värld där hon kände sig hemma.


Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Engla

Vad fint du bygger! Och det är bra att du har ordning och reda så du kan hjälpa mamma att städa.



Och se upp! Snart kommer Lukas att riva dina torn. Bli inte ledsen för det, då får du bygga mer istället. skrattar



Kram

/Engla

2010-09-22 @ 07:36:38
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Malin

Kul att kassaapparaten fått en ny ägare=)

2010-09-22 @ 17:54:49
URL: http://www.tildeochellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0