*100910* Lukas 6 månader

Idag har Lukas blivit 6 månader och just nu händer det massor. Han har blivit mycket stadigare i gåstolen, men stakar sig fram som en sprint-åkare. Han har blivit mycket stadigare i sittande och kan sitta själv korta stunder. Smakportionerna och matandet går så där, pga att han sätter ut tungan. Han har fått smaka bl a potatis, majs, morot, gröt, välling, banan, men favoriten är nog päronyoghurt. Den är lätt att äta pga konsistensen. 
Lukas väger nu 7790 gr och är 68 cm. Han har stlk 68 på kläderna fortfarande. På blöjorna är det stlk 4, men nu använder vi ibland även up & go.

Hans medvetenhet om sin kropp har ökat mycket sista tiden. Han övar hårt på pincettgreppet. Förrut har han bara hållt i händerna, men nu drar han sig upp när man håller honom i händerna. Lukas har även blivit medveten om dom privata delarna, vilket kan vara negativt vid blöjbytena. Han sträcker ut armen själv vid påklädning. Lukas har nu även lärt sig att dra bort det som täcker ansiktet, när vi leker titt-ut.
Han tycker om hoppgungan, men det blir mer sällan som han använder den nu då han blivit mer stadig. Babysittern och babygymet är snart ett minne blott.


Idag kom poppo tillbaka från älgjakten. Det var kul. Vi busade.

Idag var Anna, Liam och Siri förbi och gratulerade mig i efterskott. Först så lekte vi bra, men sen orkade jag inte hålla mig i styr. Tyvärr så hade jag lite jobbigt med humöret. Det märktes av att allt inte var som det skulle. När dom hade åkt så fick jag ta det lugnt framför tvn. Det brukar vara bra när jag inte är på humör. Nu är det dags att gå och lägga sig, så att morgondagen kan bli bättre.


Godnattkram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0