*100906-09* Mån-tors

100906 måndag passade mamma på att sortera kläder medans mommo och Åke tog mig och Lukas till lekplatsen. Solen sken och det var +20 grader. När vi kom hem åt glass ute i solskenet och njöt av det underbara höstvädret!
Åke och Lukas njuter i solen

100907 tisdag var vi till bvc på 6-mån kontroll för Lukas och läkarkontroll för mig. Lukas vägde 7790 gr och var 68 cm lång. Jag var där för att kolla min hals och näsa, för att jag snarkar. Doktorn sa att det inte var någon fara med mina halsmandlar, men näsan var snorig så jag skulle få en ny tid. Efter det fick jag äntligen åka till dagis. Jag längtade efter mina kompisar. Mommo, Åke, mamma och Lukas var på Storheden medans jag var på dagis. När det var dags att hämta mig så tog mommo och Åke Lukas i vagnen och gick för att hämta mig.Mamma fick vara hemma själv och pyssla. Planen var att vi skulle gå till biblioteket och "köpa" nya böcker, men det var stängt idag. Istället gick vi en stund till stora lekparken och sen gick vi hem och njöt av en glass i solskenet. Man måste ju passa på när vädret tillåter.
Mommo och jag la mitt nya bokstavspussel. Vi hjälptes åt att ljuda bokstäverna och hitta bilderna som passade till varje bokstav. Vi hittade E, som i Elias och L som i Luleå. (Mamma hade nog tänkt sig L som i Lukas, men det gick ju bra ändå.)



100908-100909 ville jag också till dagis. Mommo och Åke hjälpte till med trädgårdsarbete och gjorde ett toppenjobb. Stort tack! Mamma pysslade på med allt möjligt som går att hitta på här hemma. Lukas fick en mobil ovanför sitt skötbord, som han tyckte mycket om. Onsdag var det dimmigt, men under torsdag sken solen igen och det var varmt och skönt. Det vackra vädret inbjöd till mellis ute på trappen. Nu gäller det att ta vara på dom fina dagarna.


Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för all läsning och alla fina bilder!

Jag började vid den 17.8 så nu ska jag gå upp och göra något annat. Många kramar tll er alla. Mommo.

2010-09-21 @ 17:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0