*100904* Lukas dop

Idag klev vi upp och gjorde oss iordning för att gå till kyrkan och döpa Lukas. Det var tre barn som döptes samtidigt, Lukas, Martin och Nellie. Lukas fick låna dopklänning från kyrkan. Det var samma klänning som jag döptes i. Först så ville jag hellre gå in till bil-rummet och leka, men mamma förklarade att Stor och liten inte hade öppnat ännu. Dopgudstjänsten gick bra. Lukas skötte sig bra. Jag skötte mig också bra, men hade lite svårt för att sitta still. Ibland satt jag hos mommo och poppo och ibland var jag framme hos mamma och pappa. När Lukas var döpt och kom tillbaka till mamma och pappa, så fick han ett dopljus. Det tyckte han jättemycket om att titta på. Jag däremot var mer intresserad av att blåsa ut det. Hihihi. När gudstjänsten närmade sig sitt slut så gick mommo ut med mig ur kyrkan.
Församlingen sjunger psalm

Efter kyrkan gick vi hem till oss och åt smörgåstårta och fikade. Lukas fick presenter och jag var snäll och öppnade dom åt honom. Han fick ett halsband med sitt namn på, kläder, en silverask för mjölktänder, bestick och ett album för digitala bilder. Tack så mycket allihopa!
Faster med familj

Efter fikat blev jag leksugen och gick ut med bl a poppo. Vi fiskade fiskar och hajar i rabatten. Jag åkte båt och hade kul. Sen behövde poppo gå på toaletten. När han kom ut därifrån så frågade jag honom: -Har du vattnat guldfisken nu?

Mot em for alla hem. Jag tycker om att ha mycket folk omkring mig och när det händer massor. Tack allihopa för en trevlig helg och för uppvaktningen av mig och lillebror. Tack Malin för fotograferingen och poppo för smörgåstårtorna. Stor kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0