*100903* Elias 3 år

En trött och nyvaken kille, dvs jag, struttade med tunga steg och små ögon till köket kl 7 på morgonen. Pappa var precis på väg till jobbet, men stannade en stund för att gratulera mig på min födelsedag. Jag fick paket av mamma, pappa och Lukas. Det var en dvd-film, playdoh lera och i sista paketet var det en.....MACK!! Jag slet upp paketet och sedan lekte jag hela dagen med Mack och dom andra bilarna från filmen Bilar.
Vad kan det vara?MACK!!!!!!

När mommo och poppo kom upp så fick jag fler paket: kläder, blixten-strumpor, pysselbok, matlåda och vattenflaska med Blixten och ett Bamse-pussel 40 bitar. Av Åke fick jag en rolig låda som innehöll en djurbok, memory och kubpussel. Jag lekte med Mack och dom andra bilarna ända fram till lunch. Poppo gjorde smörgåstårtor för morgondagen. Telefonen ringde flera gånger och det var flera som ville gratta mig.


Idag kom pappa hem tidigt. Han hämtade posten och där fanns grattishälsningar och ett paket till mig. Hälsningarna var från gammelfaster Lena och gammelfarfars. Paketet var från moster. Precis då ringde moster, så hon fick vara med när jag öppnade paketet. I det var det Blixten klistermärken och en tröja, som det stod Duracellkaninen på. Moster kan ju trycka text på tröjor. Hon hade även skickat med en body till Lukas med texten: socialminister´n på.

Efter lunch kom morfar och Eva, farmor och farfar för att gratta mig. Jag fick ett nytt målarförkläde och ett Bambi-pussel av morfar och Eva. Av farmor och farfar fick jag vinterhandskar, pengar och en radiostyrd bil. Vi fikade och åt av min Blixten-tårta.

När det närmade sig middag åkte morfar, Eva, farmor och farfar till sig. Då sjönk jag ner i soffan och vilade framför tvn ett tag. Sen åt vi middag och efter det kom faster med familj med husbilen. Jag fick en Blixten-kudde och en mugg. Dom var köpta i Kroatsien och Paris under deras Europaresa. Nu var det dags att fika igen och sen busade jag en stund med mina kusiner innan det var dags att gå och sova.


När mamma nattade mig så pratade vi om min födelsedag. Då sa jag till mamma: -Åh, jag kommer inte ihåg, vem fick jag Mack av? Mamma svarade: -Det var av mamma, pappa och Lukas. -TACK MAMMA! sa jag och kramade mamma hårt. -Jag måste säga tack till pappa också, sa jag sen men mamma förklarade att han höll på att natta Lukas. Pappa kom efter en stund för att säga godnatt och då kramade jag honom hårt och tackade för dom fina presenterna. Nu var jag mycket trött och somnade sött i min säng efter en mycket rolig och spännande födelsedag. Tack allihopa för en toppen dag!

Stor kram från Elias, numera 3 år

Dagens kommentar när mamma kom ut från toaletten: Åh mamma! Vad kul att se dig!

Elias tittar ut och säger: -Vilken härlig dag! (Solen skiner)


Kommentarer
Postat av: Jen116

Vilken härlig födelsedag du verkar ha haft, Elias! :)

2010-09-15 @ 12:52:55
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Engla

Oj vad tiden går! Stort grattis från Bromma!



/Engla

2010-09-15 @ 17:03:55
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0