*100902* Barnkalas

En ny dag på dagis. När vi skulle åka dig så pratade jag och mamma om hösten. Mamma förklarade att när det är höst så blir det kallare, mer blött ute och att löven blir gula. -Jag tycker om gröna blad! svarade jag då.

Det gick ganska bra att lämna mig på dagis, men när mamma gick mot grinden så sprang jag efter henne: -MAMMA! -MAMMA! -MAMMA! Mamma blev rädd att jag var ledsen igen, men blev glad när hon vände sig om. Jag kom springandes med armarna utsträckta och ropade: -Mamma, jag vill pussa mer på dig!!! Det fick jag, precis hur mycket jag ville.

Under mina dagistimmar gjorde mamma klart det sista till kalaset och sen hämtade hon mig. Vi var förbi kondis och hämtade min Blixten-tårta. Vi åkte hem och åt mellis och jag väntade spänt på mina kompisar. -När kommer dom? frågade jag förväntansfullt. -Snart, svarade mamma.
Efter ett tag kom Oscar, Tina, Ebon, William och Alex. Dom sjöng för mig och jag höll för öronen. Sen fick jag öppna paket. Jag fick båten Elias från William och bilar från Oscar. Tack så mycket!
Vi åt mat tillsammans, makamoker och torv. Efter maten lekte vi och busade en stund. Mamma plockade fram fika och då kom Anna, Märta och Malte. Nu skulle vi äntligen få fika Blixten-tårtan. Vi lekte en stund till innan det var dags för kompisarna att gå hem.


På kvällen vid 19-tiden kom mommo, poppo och Åke. Det var kul. Mommo fick äran att lägga mig och läsa saga för mig. Det var hon mycket stolt över.


Lukas har börjat att kunna skutta fram lite grann i gåstolen och snart är det nog han som river runt här hemma.
Stor och liten

Nu ska jag försöka att sova gott, för imorgon är ju ännu en stor dag: min födelsedag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Christina

GRATTIS!! på födelsedagen

2010-09-12 @ 16:54:54
Postat av: Jenny

Wow! Vilken häftig tårta! Kanske man kan önska sig en sådan när man fyller år, även om det börjar närma sig 40... :P

Kramis

2010-09-13 @ 07:53:42
URL: http://jenjofoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0