*100823* Rulla runt

Idag var vi hemma. Mamma passade på att sortera kläder och jag lekte. Jag ville bl a måla med vattenfärger. Mamma plockade fram underlägg, papper, vatten, färgerna, förkläde och klädde på mig. Jag målade 3-4 drag med penseln och sen skuttade jag glatt ner och sa: -Nu är jag färdig!


Lukas rullade från rygg till mage (vilket han har gjort ett tag), men idag rullade han till rygg igen några gånger på rad. Sista gången slog han i munnen när han låg på mage och sen var leken slut. (Efter det har han inte velat försöka igen, utan nöjer sig att ligga på rygg och sprattla.)

StyrketräningSälen

På em gick vi med syskonvagnen till centrum för att köpa tidningen och lite andra saker. Det var ju idag som repotaget skulle vara i tidningen. Tyvärr så hade dom inte tidningen på affären, så vi handlade färdigt och gick till apoteket. Där kände dom igen oss från dagens tidning och dessutom fick vi tidningen av dom. Det var snällt. Efter det gick vi till biblioteket. Även där var vi kända från dagens tidning. Sen promenerade vi hem och läste tidningen. Jag utbrast: -Där är ju JAG......och du och lillebror!

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0