*100927-101001* Sjukstuga

Måndag morgon 100927 funderade mamma på om vi skulle till Stor och liten eller inte, men bestämde att vi skulle stanna hemma eftersom att både jag och Lukas var snoriga och jag var hostig. Vi tog oss en lugn dag här hemma istället. På måndag em ringde mamma till dagis och sa att jag blir hemma imorgon tisdag.

tisdagen 100928 hade Lukas och jag hosta och nös om vart annat. Jag var för frisk för att vara hemma och för sjuk för att vara på dagis. Oscar var också hemma sjuk. Precis som jag så var han för frisk för att vara hemma, så vi tog och åkte iväg och hälsade på honom en liten stund och fick äta lunch med honom. Vi lekte en stund och sen fick vi sitta under stora täcket och se på film och äta glass. Det märktes att varken jag eller Oscar orkade särskilt länge, så det var skönt att vi fick vara hemma idag.
På kvällen fick Lukas feber, 38,5 grad. Det blev en orolig natt.

onsdagen 100929 var jag fortfarande för frisk för att vara hemma. Mamma ansåg att jag skulle vara hemma, då hon inte trodde att jag skulle orka att leka med alla kompisarna på dagis en hel dag. Istället tog hon fram en stor låda med lego från förrådet. Den sysselsatte mig och mamma hela dagen. Lukas feber höll i sig, 38,5 grader.
Snorig kille

torsdagen 100930 ringde mamma till dagis och sa att jag blir hemma idag med. -Men jag ÄÄÄÄR frisk nu, övertygade jag mamma medans hon var i telefonen med dagis. Istället för att åka till dagis så fick jag fortsatta att leka med legot. Mamma fick bära en hel del på Lukas idag. Han är inte sig själv, utan gnäller en hel del och vill sitta i famnen och kramas.

Fredag 101001 och vi är fortfarande inne hemma. Lukas feber håller i sig och jag hostar och nyser om vartannat. Vi försöker att roa oss här hemma. Mamma kämpar på dag och natt med sina sjuka gnälliga killar. På kvällen släppte äntligen Lukas feber.

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är då för väl att det går över någon gång. Kram och krya på er. M o P.

2010-10-15 @ 22:12:32
Postat av: Christina

Fortsätt att krya på er! hälsar Svenby

2010-10-16 @ 07:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0