*100926* Gymnastik

Idag, söndag, fick jag gå på min första aktivitet, gymnastik. Mamma och jag for dit, medans pappa var hemma med Lukas som sov. Det var många bekanta där. Märta, Linn, Alicia, Isak och en pojke från Stor och liten, Leon.

Vi fick börja med upprop och uppvärmning. På uppvärmningen fick vi springa som olika saker t ex giraff, racerbilar, elefanter, fåglar, flygplan, springa med stora kliv och smyga. Sen fick vi prova på Kycklingen och räven, 1-2-3-ost, musikstopp (som nog var min favorit), hämta ärtpåsar från den vaktande hunden och avslutningsvis så fick vi gå en hinderbana. Hinderbanan bestod av att man skulle slå kullerbyttor, gå balans på ärtpåsar, gå upp för berget (en bänk) upp på en plint och hoppa gemfota ner på en madrass, krypa genom tunneln, göra en kullerbytta över en stång, klättra i ribbstolarna, åka rutchkana ner för en bänk, åka i lianerna, gå balansgång upp för bänken och över brädan, hoppa ner och avsluta med att hoppa i rockringarna.

Sen tog dom fram en stor fallskärm som vi höjde upp och ner, så att det fläktade. Föräldrarna fick ta över och vi fick lägga oss ner på golvet och slappna av en stund, innan gymnastiken var slut. Jag tyckte att det var kul och hoppas att jag kan fortsätta.


Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0