*101108-101114* Småhängiga

101108, mån var jag, mamma och Lukas på Stor och liten. Idag fick vi vara med och spela in en skiva. Lennart spelade på sitt piano och vi andra sjöng. Det ska bli spännande att få höra resultatet.

101109-101111, tis-tors var jag på dagis.

101112 fre tog vi det lugnt hemma, för mamma kände sig inte pigg. Jag fick se på Pettsson och Findus filmen. Vad passade väl bättre än att äta pannkakstårta till lunch efter det.
När pappa kom hem så hade vi familjeråd. Mamma och pappa berättade att vi skulle spela "Stjärnspelet". Det går ut på att jag får ett klistermärke, om jag är duktig och somnar själv i sängen, utan att springa upp eller skrika från sängen. Spelet innehåller två överraskningar och när jag kommer i mål så ska jag få min alldeles egen ficklampa. En sån som pappa har på jobbet! Det gick jättebra att somna själv ikväll.


101113 lör, skrotade vi på hemma. Alla i familjen var sega och trötta, utom jag. Tur att någon kunde hålla upp stämningen. Jag fick mitt klistermärke på morgonen, för att jag var så duktig igår kväll. Även ikväll gick det galant att somna själv.

101114 sön var pappa och jag iväg på gymnastiken. Mamma hade tänkt att sova medans lillebror sov, men han höll igång tills vi kom hem. Ikväll gick det inte lika bra med läggningen, så imorgon blir det inget klistermärke. Ny chans imorgon.

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

Så roligt att få vara med själv och bestämma, och är man duktig så är det "jag själv som gjort att det blir bra". Kram på er alla fyra. Mommo och Poppo

2010-11-22 @ 11:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0