*101019-101026* Mommo och poppo

Lör, sön och mån bestod av att handla mat, tvätta och packa.

101019
På tisdag skjutsade pappa oss till flygplatsen. Det var dags att åka till mommo och poppo för att hälsa på. Resan gick bra. Lukas sov under flygningen. På bussen blev jag lite less, men då tog mamma fram mina bilar och sen gick resten av resan bra. Mommo hämtades oss vid bussen. Sen for vi för att handla lite mat och blöjor. När vi kom hem var det dags att äta och busa med poppo. Det blev snart kväll. Jag fick somna hos mommo och poppo och sen bar mamma ner mig och Lukas, så att vi kunde sova vidare i våran stuga. När Lukas var ledsen så fick jag ha mina hörselkåpor på mig. Då kunde jag sova vidare.


101020
När vi vaknade på mornarna, så fick jag mata fiskarna. Det var kul. Även Lukas var intresserad av dom.
På onsdag var vi till Majas grav med Åke. Efter det var vi till Åkes lägenhet och hälsade på.


101021
På torsdagen var vi och hälsade på Maya och hennes mamma. Först så lekte vi inne och sen tog vi fika med oss till lekparken och busade av oss lite. En mycket trevlig dag. Det var meningen att vi skulle hälsa på Kalle på kvällen, men tyvärr var både han och vi trötta. Istället blev det en lugn kväll med mommo och poppo.


101022
På fredag var det vitt på marken när vi vaknade. Vi var bara hemma och passade på att ta en promenad runt området. När vi gick upp för den stora branta backen så sa jag till mamma:
-Kämpa mamma! Kämpar du?
-Ja, jag kämpar, sa mamma och pustade. Kämpar du, frågade mamma mig.
-Nej, svarade jag glatt, jag bara går.

När vi var hemma igen så lekte jag och Lukas. Lukas lärde sig att stå på alla fyra och så har han fått sin första tand idag.


Buspojkarnas syskonkärlek

På kvällen kom moster Sandra och hennes vovve Tilda. Hon berättade att vi ska få en kusin till i sommar, om allt går bra. Jag och poppo hade fredagsmys och såg på barntv, precis som pappa och jag brukar göra när vi är hemma. Däremot fick jag prata med pappa i telefonen på kvällen.


101023-101024
Lör-sön var vi i Åkes lägenhet och plockade. Han ska flytta. Morbror Mats med familj kom också dit. Jag, Pontus och Elin gick ut med hundarna och lekte.


101025
Måndag fm tog vi bussen för att åka och inviga nya E18. Det var poppo som körde bussen. Det bjöds på reflexer, bilpåsar, festis, bulle och satsumas. Det Var mycket folk där och på scenen hölls flera tal. Efteråt var vi och hämtade lite saker hos Åke, som vi skulle ha med oss hem. Sen kom Åke och hälsade på oss. Mamma packade på kvällen och förberedde för hemresan.


101026
Nu var tisdagen här och det var dags att åka hem till pappa igen. Även hemresan gick bra. Pappa hämtade oss och väl hemma igen så lekte jag med mina saker och mamma packade upp. På kvällen myste jag lite extra med pappa.

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Jen116

Härligt att höra att ni haft en bra resa söderut. Och vad kul med en ny kusin! :)

Ha det bra nu, hela familjen L-L

2010-11-09 @ 07:16:10
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack för besöket. Det är alltid lika kul när vi får rå om varandra ett tag. Det hinner hända mycket på en kort tid. KRAMAR, mommo och poppo.

2010-11-09 @ 12:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0