*100428* Lukas, 7 veckor gammal

Nu har Lukas blivit sju veckor gammal och har hittat handen och suger/gnager gärna på knogarna. Lukas är väldigt stadig i nacken och har bra ögonkontakt med oss. Han försöker gärna att göra ljud, men än så länge är det mest munnen som formas och stönande ljud som kommer fram. 100420 (6 veckor gammal) vägde han 4835 gram. När jag var lika gammal så vägde jag 5265 gram, men jag var ju lite större än Lukas när jag föddes också.

Det går jättebra mellan mig och min lillebror. Jag har börjat att vänja mig med att han låter och nu behöver jag inte hålla för öronen längre när han är ledsen. Däremot grymtar jag gärna och blir besvärad när han låter för mycket.


Det sägs att man gärna vill vara liten igen när man får småsyskon. Mamma märkte häromdagen att jag gärna ville sitta i saccosäcken och suga på en napp. Mamma lät mig göra det. Det var ju bara idag som jag gjorde det.


Mamma märkte häromdagen att Lukas somnar bra på dagen, om han får ha mössan på sig.


Nu när Lukas ser lite tydligare och längre, så uppskattar han babygymmet som han har fått låna av William


Än så länge har han 2:ans blöjor, men det dröjer inte länge förrän det är dags att gå upp en storlek. Lukas sover bra om nätterna. Han somnar oftast vid 21-22 tiden på kvällen och äter kl 3 och 6-6.30. Sen sover han till ca kl 8, då det är dags att fara till dagis bl a.

Vanligtvis har vi snöfritt på tomten till 1:a maj, men så blir det inte i år. Det har varit nollgradigt sista tiden och nattkallt. Därför hinner inte snön tina så mycket om dagarna.


Önskar er en trevlig dag. Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0