*100416* Fredag

Idag väckte jag mamma kl 7.10, men vi låg och myste i sängen tills klockan var 8. Vi tog oss en lugn fm och lunch innan vi klädde på oss och gick ut i solskenet. Vi gick på baksidan och skottade fram sandlådan. Sen lekte jag i vattenpölarna på gågatan och mamma gjorde kanaler. Jag ställde mig på ståbrädan och sa: mot lekparken! Mamma tyckte att det lät som en plan, så vi promenerade dit. Äntligen så börjar allt i lilla lekparken töa fram. Jag lekte rymdraket på lekställningen och mamma skottade runt lekställningarna. Efter en stund så kom det en tjej som heter Ester till lekplatsen. Hennes och min mamma stod och pratade. Vi lekte i snön och hade kul. Rätt var det var så låg jag i en STOR och djup vattenpöl. Vi fick ta en rask promenad hem och sätta mig i ett varmt bad, för vattnet i vattenpölen var inte varmt. Då passade vi på att tvätta bort färgen ur håret, som jag målade dit igår på dagis.


Efter badet så roade jag mig med att måla med färg och pensel och äta mellanmål framför tvn. Sen chockade jag mamma med att ta på mig byxorna själv. Jag har verkligen hunnit bli en stor och duktig kille. Först blev jag arg när det inte gick att stå och ta på byxorna, men då förklarade mamma att det går lättare om jag sitter ner.



Medans mamma satt och ammade Lukas så passade jag på att hämta husvagnen och en skruvmejsel. Mamma tänkte att jag kunde få sitta och skruva med den en stund. Rätt som det var skrek jag stolt:
-JAG KUNDE!!! Jag hade lyckats att skruva isär husvagnen. Mamma blev snopen. Hi hi hi!


Jag kröp upp till pappa i soffan och la mig och gosade med honom på kvällen. Efter en stund så sa jag till pappa: Vad tråkigt vi har!


På kvällen gick mamma och jag ut för att leta efter Märta och Malte. Mamma ringde till deras mamma, då vi inte hittade dom. Mamma förklarade för mig att dom var i lilla lekparken. -Följ deras fotspår, sa jag och pekade med hela armen.
När vi hade gått halva sträckan så frågade mamma mig om jag ville rida på hennes axlar. -Lita på det, svarade jag med glad stämma.

Nu ska jag ha lite fredagsmys med familjen i soffan. Jag önskar er en trevlig kväll. Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0