*100310* Nu har lillebror kommit ut!

Under natten sov jag hos mamma och pappa som vanligt. Jag och pappa vaknade vid 3.30 av att mamma klev ur sängen och vankade. Mamma hade fått värkar. Jag blev arg på mamma och sa med skarp röst: -Lägg dig ner din dudde mamma!!
Pappa frågade om det var dags. Mamma sa att det inte var dags ännu, men att det var på gång. Då gick pappa och duschade. Där satt jag yrvaken i sängen, arg på mamma och nu försvann pappa mitt i natten. Då frågade jag mamma: -Vart tog pappa vägen? Det tog inte så lång tid så var han tillbaka i sängen.

Mamma klev upp 7.30 och duschade. Jag sov nästan till kl 8. Jag fick ta det lugnt framför tvn, för mamma var upptagen med värkar. Mamma ringde hem pappa och sen ringde hon till farmor, som fick ta hand om mig resten av dagen.

Vid kl 10 åkte mamma och pappa till sjukhuset. Jag ville också följa med, men dom sa att jag inte kunde det, utan fick istället stanna hemma med farmor. Då blev jag jätteledsen.

Kl 14.41 föddes min lillebror. Han vägde 3615 gram och var 49 cm lång. Allt gick bra. Mamma stannade kvar på sjukhuset, men pappa kom hem till mig på kvällen.

På fredags em kom mamma och lillebror hem. Jag var jätteglad och upprymd och hoppade runt, runt av glädje. Jag berättade flera gånger för mamma att jag älskar henne. Hon fick en hel del kramar också.
Jag klappade nyfiket på lillebror och jag fick hålla honom i famnen. Tänk att jag äntligen har blivit storebror!!
Kram Elias

Lillebror

Kommentarer
Postat av: Michan

Grattis världens bästa storebror=) Synd att mormor hann åka hem och hoppas att du hann bli piggare innan lillebror kom till världen.

2010-03-22 @ 13:42:21
Postat av: Christina

Ett stooooort GRATTIS till en son och en lillebror!!

2010-03-22 @ 17:02:34
Postat av: Malin

Stort grattis!!!!

2010-03-23 @ 05:54:09
URL: http://www.tildeochellen.blogspot.com
Postat av: Jen116

GRATTIS till lillebror. Så mysigt att han kommit ut äntligen!

KRAMIS

2010-03-23 @ 09:37:50
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Lisa

Välkommen till världen och till din stolta familj "Lillebror". Ska bli så roligt att få träffa er igen, och nu är ni fyra stycken. Vi ses snart! Kram, från mommo och poppo.

2010-03-23 @ 10:09:45
Postat av: Sandra

Jättekul att få se en till bild på lillbebisen!

När får man veta hans namn? ;)

Stora kramar

2010-03-23 @ 16:08:07
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Anna Lena

Va söt han är!! Kramar!

2010-03-23 @ 22:55:33
Postat av: Anonym

Grattis till din lillebror. Han är lik dig tycker jag! Hoppas det går bra att vara storebror och att det är spännande! :)



Kram

/Engla

2010-03-29 @ 22:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0