*100306* Lördag

Igår fyllde mormor år. Grattis! Det som var roligast var att hon var hos oss, så då kunde vi fira henne med lite tårta. Farmor och farfar var över på kvällen och hälsade på.
Mormor har varit hos oss i 10 dagar. Hon hoppades på att kunna vara till hjälp när "lillebror" skulle komma, men det lyckades inte.

Igår var det toppenväder med sol och +13 grader i solen. Tyvärr har jag blivit förkyld, så vi kunde inte vara ute så länge. Mamma, mormor och jag tog en promenad med vagnen, så att jag skulle få lite friskluft i alla fall.

Vad har hänt på sista tiden då? Vi väntar fortfarande på "lillebror". Mamma har ont lite här och var i kroppen och längtar tills det är över. Illamåendet verkar ha lagts sig nu, tack och lov.

För någon vecka sedan så ramlade jag i rutchkanan på dagis, när mamma lämnade mig. Jag blev ledsen och grät en skväll. Nästa dag visade jag mamma: -Jag har klistermärke, här på benet. Jag ramlade dagis! Självklart så var det ett blåmärke. Det är inte alltid så lätt att hålla reda på alla orden. Mamma förstod ändå vad jag menade.

När jag ser solen på himlen så pekar jag på den och säger: -Där var jag och pappa och badade i solen.

Jag är inne i en period då jag älskar att läsa böcker. Vi har gjort om mina nattningsrutiner (efter att jag kom hem från solen). Nu får jag vällingen i soffan lite tidigare. Sen tar vi på min pyjamas och borstar tänderna. Efter det läser mamma och jag 1-2 sagor och sen är det dags att släcka lampan och sova. Det går riktigt bra med dom nya rutinerna.

Jag har lärt mig att öppna grinden till trappen själv, så nu går det inte att stoppa mig längre. Jag går obehindrat upp och ner alldeles själv. Mamma och pappa brukar påminna mig om att hålla i mig och inget bus i trappen.

Nu ska jag försöka bli lite piggare, så att jag kan gå på dagis igen på måndag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Ebon

Vi väntar med spänning och hoppas lillebror vill komma snart :-) Kram på er!

2010-03-06 @ 12:06:58
Postat av: Christina

Fortsätt att krya på dig! Werner är också förkyld så han har inte heller varit på dagis.

2010-03-06 @ 12:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0