*100520* Utvecklingssamtal

Idag var det förskolans dag. Hela dagis gick till centrum med plakat, ballonger och en flagga. Vissa hade klätt ut sig och barnmusik hördes ur cdspelaren som vi hade med i tåget. Jag och dom mindre barnen fick åka vagn. Mamma och Lukas var vid centrum och tittade på paraden. Tyvärr så blev jag ledsen när vi gick ifrån mamma, tillbaka till dagis.


På em hade vi utvecklingssamtal med Karin. Hon berättade mycket bra saker om mig och min utveckling. Jag trädde pärlor och visade mamma och pappa en massa bilder och teckningar som jag har gjort medans jag varit på dagis. Karin berömde mig bl a för att jag är så duktig med färger och former. Hon berättade att flera andra barn brukar komma till mig och fråga vilken färg något har. Karin berättade också att jag har blivit mycket lugnare och att jag inte knuffas med barnen längre. Jag uppskattar pyssel mera nu, som t ex pussel, bygga pärlhalsband och att hålla på med former. Karin var imponerad över hur många ord jag kan och vad låååånga meningar jag kan sätta ihop. Mina föräldrar gick från dagis med stolta steg.

Lite senare kom faster med familj för att gratta mamma. Vi fikade i uterummet. Jag lekte med tjejerna och Tim. Efter ett tag kröp jag upp på toaletten själv och kissade. Potträningen går framåt och jag blir mer och mer medveten om vad som händer i blöjan. När jag är naken så är jag 100% torr, om jag har kalsonger så är jag 50% torr, men om jag har blöjan på så glömmer jag bort mig helt.

Det blev sent i säng. Jag somnade inte förrän kl 21.30, men jag sov enda till kl 6.30 i min egen säng. Då kröp jag upp i stora sängen och sov en timme till. Sovandet har blivit mycket bättre. Det är bra för oss alla. Oftast sover jag till kl 0-2 och sen går jag själv till stora sängen och kryper upp mellan mamma och pappa.

Lukas sov till 4.40 och åt, sov sen till kl 8.30, så mamma hade en mycket lugn och skön natt. Kunde hon ha fått en bättre födelsedagspresent?

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Christina

GRATTIS!!! =)

2010-06-17 @ 16:42:40
Postat av: Engla

Vad kul att dagisrutinerna är så bra! Stolta mammor och pappor är bra att ha, då kan man flörta lite extra med dem och göra lite mer hyss..... Säg inte att jag sade det. :)



Fortsätt med potträningen, det löser sig till slut.



Hälsa alla.

Kram

/Engla

2010-06-18 @ 09:29:37
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0