*100519* Onsdag

Idag lyfte Lukas huvudet flera gånger, 0,5-2 cm. Han blir allt stadigare och fäster blicken allt mer och intresserar sig bl a för djuren på babysittern. Han har hittat handen och suger gärna på knogarna och fingrarna. Pga värmen har han varit lite gnällig och velat tuttat mycket idag.

Anna, Malte, Märta och Maja var förbi efter dagis. Vi lekte nere i källaren, för där var det svalt. Vi åt vattenmelon och busade. Malte och Märta fick lov att gå hem snart, men Maja och jag badade i min lilla pool. Det var +25 grader ute. Underbart med sommarvärme.

Saccosäcken låter illa, sa jag till mamma ikväll när hon undrade om jag ville sitta i den och dricka vällingen. Då förstod mamma. Den prasslar för mycket och då hör jag inte vad säger på tv. Jag vill ju lyssna och lära mig vad som sägs.
En gång sa jag till mamma att jag inte hörde vad dom sa på tvn. Det var för att dom pratade engelska. Jag snappar upp massor av ord och använder dom gärna.

Styrketräning

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0