*100506-100511* Besök av Motta och Eva

Nu har morfar och Eva varit och hälsat på oss och fått träffa Lukas också för första gången.

*100508* Lördag
Idag skulle vi på Vårmässan. Då sa pappa: Vårmässan idag och högmässan imorgon. -Ånej, svarade jag. Högmässa, det lät inte kul!

Vårmässan var trevlig. Jag fick en helikopterballong och godis. Det var ju faktiskt lördag. På em var pappa, morfar och Eva på restaurang och åt och lyssnade på musik. Dom firade morfars födelsedag i förskott. Mamma och vi grabbar stannade hemma. Vi gick till Malte och Märta och hälsade på istället och jag fick studsa på deras studsmatta.

*100509* Selets bruk
Idag packade vi ryggsäcken och for till Selets bruk. När vi åkte dit så for vi över med färjan. Det var spännande. När vi väntade på färjan så kastade jag och mamma sten i vattnet. Det var vackert i Selets bruk, men blött i marken och fortfarande mycket snö kvar. Därför kunde vi inte gå runt så mycket, pga Lukas vagn. Vi grillade korv och fikade där. Morfar och jag gick även ner till vattnet och tittade.


På vägen hem for vi förbi Boden, bara för att titta oss omkring lite grann. Det är roligt att få besök, för då tar man sig ut på ett annat sätt och får se lite nytt i sin hemtrakt.

*100510* Lukas 2 månader
Nu är Lukas 2 månader och blir allt stadigare och stadigare i nacke och rygg. Han är mera vaken och följer nyfiket oss med blicken. Han formar munnen, men än så länge kommer inte så mycket ljud ur den, förutom när han är ledsen så klart. Lukas har nu stlk 56-62 och har gått över till stlk 3 i blöjor. Sista nätterna har han tagit nappen kl 3 och åt kl 4.30 istället. Det betyder att han bara äter en gång per natt just nu. Annars äter han med 3-4 timmars mellanrum under dagtid. Han är en snabbätare, precis som mig, och äter på 15-20 minuter. Tyvärr så kan det leda till magknip, men mamma ger honom Minifom innan varje måltid och det hjälper lite grann. Lukas har en gång i veckan då magen kniper rejält och då skriker han högt och mamma och pappa får gå runt med honom och massera magen, för att gaserna ska ge sig.
100512 vägde Lukas 5395 gram och var 58 cm lång. Jag var vid 2,5 månader 61 cm och vägde 6100 gram.
Glad kille

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tänk att det finns plats för två så fina pojkar i samma familj. Kram.

2010-06-14 @ 15:24:42
Postat av: Englas pappa

Hej Elias! Vilka roliga äventyr ni är ute på! Och jag tycker att din lillebror är jättefin och det ser ut som om han kommer bli lika busig som du.



Hälsa mamma (och pappa) från mig.

/Krister

2010-06-15 @ 07:53:39
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0