*100429-100502* Årets husvagnspremiär

I helgen gjorde vi årets första husvagnstur. Den bar av till Västra kajen, Pipå (Piteå). Vädret var inte det bästa, nollgradigt och snö. Jag somnade i bilen en stund, så därför var det svårt att varva ner på kvällen. Allt var ju så nytt och spännande. Jag har fått en ny säng i år. Jag får sova ovanför mamma och pappa. Min säng har nät som skydd, för att jag inte ska kunna ramla ner i sömnen. Klockan blev nästan 22 innan jag somnade.

Fredag, vädret var lika tråkigt idag. Mamma och jag var ute under dagen och plaskade i vattenpölarna. Tyvärr så slutade våran lekstund med att jag hamnade i en stor vattenpöl och blev blöt. Då fick vi gå in och byta om.
Blött

På fredagkväll var vi och tittade på majbrasan. Man kunde grilla korv där, fiska i fiskedammen, titta på kanalsimmet och lyssna på kören som sjöng. Det fanns ett vattenfyllt dike som var roligt att hoppa över. Mamma ville inte att jag skulle göra det för hon trodde att jag skulle hamna i vattnet, men jag lyssnade inte på henne. Tyvärr så hade hon rätt och jag ramlade i diket och blev blöt.
KanalsimmareSköna maj välkommen....

På lördagen var vi till Nimbys värld. Vi sprang runt och busade och hade kul. Vi fick se en show, som slutade med att alla barnen fick varsin guldpeng. Den var av choklad, mmmmm.
Nu har jag blivit så stor att mamma och pappa kan släppa mig lite själv bland alla klätterställningar. Jag fick syn på två tjejer som jag sprang runt och lekte med. Dom var ca 10 år och mycket snabbare än mig. Jag blev så ledsen när dom försvann. Tur att pappa ville leka med mig istället.

På söndagen tog vi oss en promenad till centrum. Vi skulle köpa mjukglass. När vi kom in på restaurangen så sa jag: -Det här är inte glassvägen, det är ju hamburgevägen.
Vi var också förbi lekparken och hamnen och letade efter hajar i vattnet. Väl tillbaka vid husvagnen så packade vi ihop och for hem igen.
Hajen? Vart ääääääär du?

Det var en trevlig helg. Det blir nog fler nätter i husvagnen i sommar. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det blev ju inte den bästa starten för premier med husvagn men vad gör det när man är liten och påhittig och hungrig blir man ju också med så mycket att göra. Kramar till hela familjen, mommo och poppo.

2010-06-10 @ 10:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0