*100610* Lukas 3 månader

Idag är Lukas 3 månader. Han kan nu greppa saker med en hand om han koncentrerar sig riktigt mycket. Han har stlk 62 på kläder och använder nu stlk 3 på blöjorna. Idag på bvc mättes han till 62 cm och vägde 5960 gram, huvudmåttet var 41,2 cm. (Jag var 63,5 cm och vägde 6735 gram vid 3 månader.)

Lukas har ännu inte vänt på sig, utan ligger ganska nöjt och jollrar på rygg. Han blir jättearg när pappa lägger honom på mage för att öva. Tungan är ständigt ute och när Lukas har nappen i munnen så säger han: goj, goj, goj. Han får ha på sig haklapp, för han dregglar väldigt mycket. Folk frågar om det är tänder på gång, men mamma säger att jag också dregglade lika mycket vid samma ålder. Han gnager gärna på händer och fingrar.

Han somnar oftast vid 20.30-21.30 och sover till ca 7.30-8, förutom ett mål mat vid 4-tiden. Under dagarna kan han sova 2-4 gånger, beroende på hur länge han sover. Han sover gärna på rygg.

Lukas är inte lika stadig på benen som jag var. Jag ville ju gärna gå om någon höll i mig. Många kommenterar hans söta tuppkam.

Lukas är en väldigt glad och nöjd kille, som njuter av livet! Jag kallar honom för Luka, lillebo eller bottan (brorsan). Jag brukar busa med honom och pussar gärna på honom.

Kram från storebror
Tut på näsan!Snart kan jag vända på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0