*100109* Hockeyfeber

Idag, lördag, var jag, pappa och mamma på hockey på em. Mamma var lite skeptisk om jag skulle orka med att sitta still, men jag överraskade henne. När vi först kom in i arenan så var jag lite försiktig och tittade mig noga omkring. Jag satt still första perioden. I periodvilan var vi till souvenirbutiken. Jag fick en tröja och en egen ryggsäck.
Andra perioden gick också ganska bra. Nu fick jag lite frukt och godis, för att sitta still. Jag frågade mamma: -Va e bönen? Mamma förstod mig inte, så då frågade jag pappa, som inte heller förstod mig. Till slut insåg dom att jag letade efter björnen som hade varit nerhissad då spelarna kom ut på isen.
I andra periodvilan fick jag korv och så fick jag smaka popcorn, men det tilltalade inte mig.
I mitten av tredje perioden tog mitt tålamod slut. Resultatet i matchen spelade ingen större roll för mig (det stod 3-3 och var 10 min kvar). Då fick mamma gå ner med mig under läktaren. Där fick jag springa av mig och busa istället.
Det kanske blir fler matcher i framtiden om jag sköter mig så här bra.

Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Engla

Hihi, hockey är ju roligt så jag förstår att du kunde sitta stilla så länge. Vad roligt att gå dit, hela familjen. Antar att det hinner bli några matcher under året. :)

2010-02-06 @ 21:52:13
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0