*101206-101212*

101206 mån
Grattis på födelsedagen morbror Mats

101209 tors, -23
När vi for till dagis idag så pratade vi om att pappa jobbade ute i kylan. -Stackars pappa. Han kanske fryser. Då blir han förkyld igen, sa jag. Snart så hörde mamma att jag snyftade i baksätet och undrade vad som var fel. -Jag är ledsen för pappas skull. Tänk om han blir sjuk när han jobbar ute.

Jag kom sent till dagis. Jag har ingen större brådska på morgonen, utan tycker om att ta det lite lugnt. Kompisarna var precis på väg på en promenad till lekparken. Vilken tur att jag hann följa med dit.

På kvällen lekte jag tujjagömma (kurragömma) med pappa. Vi skrattade och hade roligt. Idag var det pussel i julstrumpan. Det la pappa och jag innan det var dags att gå och sova.
Jag hann även med att bada med lillebror. Det är mysigt.

Mamma och Lukas var på bvc och vägde och mätte Lukas idag. Han väger 8620 gr och är 71,5 cm lång.

101210 fre, -24
Idag tog vi bilen in till Kyrkans hus och lekte med Ronja, Olivia och deras mamma. Under sången passade jag på att lägga pussel istället. Vi åt lunch på Kyrkans hus. Sen gjorde vi lite ärenden på stan innan det var dags att skiljas åt. Jag blev så ledsen. Jag ville leka mer med Ronja. På vägen hem så ringde mamma till Ronjas mamma och frågade vad dom gjorde. Ronjas mamma sa att vi fick komma förbi och leka. Efter en mycket trevlig dag tillsammans så var det dags att åka hem och äta mat och invänta fredagsmyset.


101211 lör
Idag fick mamma sovmorgon. Lukas har haft det jobbigt med tandsprickningen och förkylningen och sovit dåligt sista veckorna. Han har t o m blodblåsa i munnen, där tanden ska komma. Pappa la hans bitring i frysen, så att det skulle vara kall och god att bita i.


Pappa dammsög, mamma tvättade och så tog vi fram julgranen. Lite senare kom Märta förbi och lekte en stund. Vi busade nere i källaren och åkte rutchkana.
Efter maten klädde vi julgranen. Det var kul. Jag fick sätta dit toppstjärnan. Kulorna hjälptes vi åt med.


101212 sön, -15 grader
Idag var det avslutning på gymnastiken. Hela familjen åkte dit. Vi avslutade med bulle, festis och choklad. Mums.

Efter lunchen for vi till Storheden och handlade julklappar och mat. Jag har blivit så duktig, när vi är i butikerna. Inget tjaft, inget skrik, jag springer inte omkring eller ifrån mina föräldrar längre. Mamma och pappa är så stolt över mig.

När vi kom hem så fick jag och Lukas bada. I julstrumpan var det badfingerfärg, som vi kunde leka med i badet.

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0