*101129-101205*

101129 mån
På em tänkte mamma göra julgodis. Hon la upp godiset i olika skålar och förberedde. Då kom pappa och sa att Lukas hade bajsat. Mamma och pappa gick ner i källaren, för att bada Lukas. Under tiden passade jag på att äta av godiset, som mamma hade lagt upp. Hihi!

101130 tis
På morgonen när jag vaknade, så gick jag ut i köket och tittade mig omkring. Sen frågade jag mamma: -Mamma, vart är de där godiset, som jag tog när Lukas badade?

Medans jag var på dagis, så var mamma och Lukas till läkaren ang hans mage. Läkaren sa att det antagligen är mjölkallergi/intolerans som Lukas har. Nu ska han (och mamma så länge hon ammar) vara mjölkfri till sommaren, så får vi se hur han reagerar på mjölk då.

På kvällen gick Lukas stadigt med gåvagnen. Jag lånade hans gåstol istället. Ombytta roller, hihihi.


101201 ons
Idag när jag var på dagis, så var mamma till stan och gjorde en massa ärenden.

På em var det julpyssel på dagis. Mamma och Lukas kom dit. Vi målade glasburk och satte i ett värmeljus i den, gjorde julgransprydnad av kristyr och så målade jag julkort. Lukas trivdes väldigt bra med att titta på alla som rörde sig hela tiden. Han satt länge på golvet själv och lekte. Efter pysslet så fikade vi lussebulla, pepparkaka, julmust och frukt. Jag hann få i mig 3,5 lussebulla, så min mage var glad (=mätt) när vi kom hem.


På kvällen när Lukas gick med gåvagnen så släppte han och tog sina första steg, ca 4-5 st. Det är nästan exakt vid samma tidpunkt som jag gjorde när jag var liten, 8 mån och 3 veckor gammal.


Första december betyder att man får öppna adventkalendern. Jag har en från brandkåren, en chokladkalender och så får jag paket i julstrumpan av tomten. Idag var det en del till min Brio-tågbana.


101202 tors
Grattis kusin Elin på födelsedagen!

Idag efter dagis tog vi oss en promenad hem med syskonvagnen. Det var skönt i luften, för första gången sedan början av november. Då är det bäst att passa på att få sig lite friskluft när tillfället ges.

På em började mamma och jag att julpynta. Det var kul. Jag sprang runt med tomtar och snögubbar och placerade ut dom här hemma. Det blev så fint och mysigt.

101203 fre
Idag fick jag sätta sista klistermärket på mål i Stjärnspelet. Äntligen fick jag min efterlängtade ficklampa, en sån som pappa har. Jag ville ringa pappa och tala om hur duktig jag hade varit. Pappa blev glad och stolt.

Idag pyntade vi klart här hemma. Sen när Lukas sov så passade mamma och jag på att baka pepparkakor. Det var kul. Mamma passade även på att göra ett nya väggar till pepparkakshuset.
Man måste smaka lite också

Lite senare på dagen ringde jag till farmor, för att tala om att jag hade målat en teckning åt henne och farfar. Vi pratade länge och hade trevligt.

På kvällen hade pappa och jag vårat fredagsmys.

101204 lör, -7 grader
På morgonen när jag vaknade så kröp jag in till mamma och gosade. Det första jag sa var: -Vart kissar bebisarna? Dom har ju ingenstans att kissa. Mamma förklarade: -Dom kissar i blöjan. -Jaaaa, då förstår ja! svarade jag glatt.

Efter lunchen klädde vi på oss och for till Hägnan. Det var julmarknad där. Jag fick titta på brandbilen och sitta i den. Vi gick runt och tittade på marknadsstånden och sen ställde vi oss i kön för att träffa tomten. Jag lämnade min önskelista till honom, med mammas hjälp. På den stod det tågstation, tåget Thomas och polisbil. Tomten ringde till tomtenissarna och kollade om det fanns några på leksakslagret. Nissen sa att det fanns 17806 st, så tomten trodde att det fanns chans att jag kunde få en i julklapp.
Det var kallt, trots att det bara var -7 grader, så vi packade ihop och for hem och fikade lussebulla efter ett tag.


På kvällen limmade mamma ihop pepparkakshuset.

101205 sön, -10
Idag hoppade vi över gymnastiken, eftersom att vi är så förkylda allihopa. Vi passade på att vara hemma och skrota på istället. Mamma och jag dekorerade pepparkakshuset. Lukas och jag badade, mamma tvättade en del under dagen, pappa städade kontoret. På kvällen kom faster Indla, Tomas och Malin förbi.


Ikväll var det svårt att somna. Till slut så lyckades jag. Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack tack :) Jag hoppas att ni har det bra där uppe :)

Kram Kusin elin

2010-12-21 @ 23:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0