*101115-101121* Veckan som gått

101115 mån
Idag var vi till Stor och liten och lekte. Efteråt åt vi lunch där. Idag låg årets julkataloger i brevlådan. Jag och Lukas tittade i dom och drömde. Jag ville ha en sån och en sån och en sån och en sån..........och en sån.


101116 tis
Idag fick jag sätta klistermärke på första stjärnan på Stjärnspelet. Sen gjorde vi oss klara för att åka till dagis. Det var en trevlig dag med kompisarna. Efteråt for vi till Toy´s r us. Jag skulle få en överraskning eftersom att jag har varit så duktig om kvällarna. Mamma sa att jag skulle få välja en bil från filmen Bilar. Jag hittade snabbt en stor Mach-lastbil för 599 kr. Då förklarade mamma att jag fick välja en liten bil istället. Det gäller ju att försöka, när man har chansen.

101117 ons, -20 grader, ca 1 dm snö
Idag var det fotografering på dagis. Det gick jättebra. Jag och fotografen Thord är ju nästan bästa vänner vid det här laget. Jag har ju varit till honom flera gånger sista tiden. Efteråt for vi för att handla mat. Jag pekade på lekhörnan och sa till mamma: -Men mamma, då kan ju jag leka där medans du handlar. Mamma tyckte att det var en toppen idé.
Efter maten var vi över till Märta och Malte och lekte en stund. Det var kul, men när jag kom hem så var jag trött och kraschade. Kvällens bravader gav inget klistermärke.

Lukas 8 månader och 1 vecka
Idag har Lukas fått sin andra tand. Just nu är han mycket gnällig om nätterna. Om det beror på tanden eller förkylningen vet vi inte. Har har blivit en hejare på att skutta fort fram på sin lilla rumpa. Idag har han sagt uhm-ba hela dagen.


101118 tors
Först var jag på dagis. Efteråt var vi till William och hälsade på. Vi lekte bl a med tågbanan nere i källaren. När jag kom hem så såg jag Madagaskar 2.
När jag fick min nya Blixten-bil så fick jag även med en bok med alla bilarna i. Mamma skrattade åt mig när jag sa: Titta mamma, där är en sån där kör-pucko-lastbil. (En lastbil i filmen som säger: Sätt på lysena Pucko!)

101119 fre
Idag var vi hemma och packade kläder för helgen. Mamma förberedde så mycket som det gick. När pappa kom hem så åt vi mat och sen hade vi fredagsmys.

101120-101121 lör-sön
Efter frukosten packade vi bilen och for till Storklinten. Det var ca -10 grader. Jag lekte med Tilde och Ellen som har husvagnen vid oss. Sen fick vi flytta våran husvagn, för det kom dit ett spiketält. Det var spännande att se när traktorn körde dit huset.
Under natten var det lite kallt i husvagnen. Det hade blivit kallare ute.

Sön var det -17 grader ute. Vi klädde på oss när det blev lite varmare och gick till pulkbacken. På em packade vi ihop och for till faster Indla och hälsade på. Vi fick äta mat där. Mamma tog mod till sig och åt av köttfärsåsen (som innehöll turkisk yoghurt). Det straffade sig. På natten skrek Lukas mellan kl 0.30-4 och hade ont i magen.
Utsikt över skidbacken

Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Faster

Det var ju synd att det inte gick bra för Lukas när mamma åt av köttfärssåsen...



Och som jag sagt tidigare, så är jag lite avundsjuk på eran vintercamping... Vi får väl komma o hälsa på er någongång i Klinten och då ska jag även prova på att åka lite slalom igen, det var rätt många år sedan sist...



Kram från Faster "Indla"

2010-12-04 @ 00:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0