*100806-100808* Sollefteå och tillbaka

*100806* Fredag
Det var en intensiv och trevlig helg. Vi packade bilen och for hemifrån kl 14 mot Sollefteå. Resan ner gick ganska bra. Vi stannade i Ö-vik för att äta. Sista 8 milen var jobbiga för Lukas. Han var ledsen och varm. Till slut så somnade han. Vi stannade till hos mammas faster och hennes familj. Vi var där några timmar innan vi fortsatte till moppa och Evas lägenhet, där vi skulle sova. Klockan blev 23 innan vi var i säng.

*100807* Lördag
Efter en lugn morgon, så gjorde vi oss iordning och for för att hälsa på mammas farmor och farfar. Vi blev bjudna på fika. Jag lekte en del med mina bilar, som jag hade med mig. Jag spelade även på pianot som fanns där. Efter en stund var det dags att fara till mammas faster, där det skulle bli grillfest. Jag fattade stort tycke för Emma, mammas kusin. Så fort hon försvann ur synhåll så ropade jag på: -Emma! Det gick jättebra att leka med henne, trots att vi inte pratade samma språk.
Lukas satt tryggt i gammelfaster Lenas famn största delen av kvällen. Enda gången som han blev ledsen var när mamma kom dit och pratade med honom.
Det var mycket folk på grillfesten, både vuxna och barn. Jag snappade snabbt upp små engelska ord. Vi blåste såpbubblor, som vi jagade och jag sa: -Den exploded!
När Noah stod och ropade på sin mamma, så gjorde jag likadant: -Mom, mom, mom. Sen sprang jag vidare, glatt ovetande om vad jag ropat.
Många på festen undrade när "den lilla Duracell-kaninens" batterier skulle ta slut. Det gjorde dom.......kl 23. Då somnade jag i pappas famn. Vi packade ihop och for till lägenheten. Vid midnatt sov vi allihopa!
Elias och Emma

*100808* Söndag
Lukas var tidigt uppe, men jag och pappa tog oss sovmorgon. Vi packade ihop och for till Tjäll, för att hälsa på. Vi hann träffa fam Wikner, fam Lilja, moppa och Eva. Sen var det dags att åka hem igen. Resan hem var mycket jobbigare än ner. Vi fick stanna flera gånger och dom sista 18 milen (av 46) var det många ledsna miner. Klockan var mycket när vi kom hem, men jag tog chansen att leka en stund innan det var läggdags.


Tack för en trevlig, men intensiv helg. Kram Elias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0