*100725-100727* Semester, Arvidsjaur

100725, söndag. När vi kom fram så ställde vi upp husvagnen, packade badväskan och åkte till Arvidsjaurs äventyrsbad. Det var varmt och skönt i vattnet, 28-30 grader. Jag och pappa badade medans mamma badade fötterna, eftersom hon gick och bar på Lukas i bärselen. Jag föredrog den lilla bassängen, där jag kunde vara själv för att den var så grund. Vi hann vara där några timmar innan det var dags att åka till husvagnen och äta och göra kväll.

100726, måndag hälsade vi på Monika och Lars, som bodde i en husvagn nära oss. Det var fortfarande grått och lite regnigt. Efter lunch var vi till sporthallen och busade lite. På em kom faster med familj till campingen från deras Europa-resa. Vi gjorde mat och åt hos Monika och Lasse. Jag och Lasse pratade om björnen Olle, men jag trodde att det var Lasse som hette Olle. Jag tycker om att vara med mina kusiner och busa. Nu har jag lärt mig att säga Tomas istället för Toda.


100727, tisdag. Det var tråkigt väder idag med och pappa velade om vi skulle åka hem eller inte. Det åskade lite på fm. I Luleå hade det tydligen varit det värsta åskvädret på många år. Efter maten for vi hem. Jag och Lukas sov hela resa hem. När jag slog upp ögonen så sa jag förvånat, sömnigt och glatt: -Hemma!!! Jag lekte glatt med mina leksaker medans mamma och pappa packade ur husvagnen. Det var svårt att komma i säng på kvällen, för jag hade ju inte lekt färdigt. Det är som dom säger: Borta bra, men hemma bäst!

Idag lärde jag mig att säga: Ejiasch och Lukasch istället för Jia och Luka. Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0