*100721-100725* Semester, Lycksele

På morgonen åt vi frukost och plockade ihop, för att åka vidare. Pappa, jag och Lukas gick en promenad runt området bl a ner till badet, medans mamma packade husvagnen. Då kom bokbussen till campingen. Jag passade på att läsa några böcker medans mamma diskade.

Sen for vi till Lycksele. Jag och Lukas sov en hel del, så det blev en ganska bra resa. Väl framme i Lycksele så regnade det. Vart tog sommaren vägen? Vi fick bo på Björnvägen, mellan lekparken och servicehuset. Vi var och handlade lite mat och på kvällen var det loppis på campingen. Vi tog oss en promenad och tittade hur det såg ut. Det fanns flera lekplatser.

100722, torsdag var vi på Lycksele djurpark. Vi började med att åka tåget, som gick runt parken. Vi såg många vilda djur som finns i dom svenska skogarna, bl a älg, björn, räv, varg, myskoxe m.m. Efter tågturen gick vi till minizoo, där man kunde klappa killingar och får. Sen var det matning och uppvisning av sälarna. Vi följde även matningen av varg, silverräv, räv, lo och järv, då man kunde se djuren på nära håll och så berättade skötaren om djuren. Vi avslutade dagen på tivolit. Jag åkte flera karuseller och hade kul. Roligast var nog att åka bumper-båtarna med pappa, för då kunde vi spruta vatten på mamma.


100723, fredag blev en lugn dag på campingen. Jag lekte i lekparkerna och så gick vi promenad på campingen. Vi passade även på att gå till den nya servicebyggnaden och duschade i familjerummet. Där fanns en liten toalett och ett litet handfat, som jag kunde använda. Det var så kul att jag kissade tre gånger innan vi gick därifrån. Lukas fick bada i en jättefin balja som såg ut som en racerbil.
Nära till både servicehus och lekplatsGung gung

100724, lördag var vi till Ansia badet och badade. Pappa och jag badade. Roligast var vågmaskinen. Det tutade högt när den startade och det lärde jag mig snart. Lukas fick smaka banan för första gången och jag tror att han tyckte att det var gott och spännande. När vi gick därifrån så frågade en liten flicka oss vad det var för dag. Pappa svarade: -Lördag! -Lördag? frågade jag snopet. Då får jag äta godis, sa jag glatt!

Pappa och jag gick och duschade, men jag ville hellre duscha i familjeduschen, så vi fick vänta på våran tur.

100725, söndag packade vi ihop efter frukosten. Det regnade till och från hela resan. Nu bar det av till Arvidsjaur camping.
Kram Elias


Kommentarer
Postat av: Engla

Ojojoj, vad ni har varit på många äventyr i sommar! Du kommer snart ha sett hela Sverige!



Visst är det roligt med djur! Jag var också i Lycksele djurpark, fast dagen efter er. :) Mina favoritdjur var getterna och älgkalven.... och så var det lite roligt att jaga hönorna som gick fritt, även fast mamma och pappa sade att jag inte fick jaga dem.



Hoppas det är roligt på dagis.

Kram

/Engla

2010-08-18 @ 10:01:13
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0