*100719* Lukas 4 månader och 9 dagar

Lukas rullade runt från rygg till mage idag och greppar nu saker med båda händerna. Han kan sträcka ut armarna helt. Han tycker om att sova i framstupa-sidoläge och gillar att hålla i något framför sig, t ex hans kanin eller en filt, när han sover. Lukas blir så glad när jag pratar med honom och skrattar när jag springer framför honom, eller busar med honom.


Han vägde 1/7 (3 mån och 3 veckor gammal) 6420 gram och var 64 cm lång. Vissa 62 kläder börjar att bli små och vissa 68 kläder passar riktigt bra på honom. Han har fortfarande stlk 3 på blöjorna.
Han äter mer regelbundet, men sover 3-4 gånger om dagarna och olika långa pass. Under Ålandsveckan så har Lukas börjat att äta oftare om nätterna pga värmen, men innan dess åt han bara en gång/natt.

Lukas kräks mycket mindre nu, men dregglar dessto mer. Han har gärna tungan framme.
Han är otroligt kittlig och tycker om att leka med mig. Ibland blir jag ledsen när han inte skrattar när jag säger a-BU, men då förklarar mamma att han inte är på lekhumör.
Han dricker vatten ur flaskan och kan ibland hålla den själv en kort stund.

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0