*100703* Grillkväll

Idag har mamma och pappa städat och plockat hela dagen här hemma. Vi skulle få besök av pappas kompisar och deras familjen. Dom kom vi 4-tiden. Vi barn lekte medans dom stora gjorde iordning maten och grillen. Vi var bl a nere i källaren och åkte rutchkana, sparkade boll på baksidan, blåste såpbubblor m.m. Efter maten tittade jag och Alice på Pippi-film och åt klubba. Klockan var ju mycket och vi började vara trötta. Lite senare på kvällen tog mamma fram kubbspelet. Jag fick vara med på pappas lag. Vi förlorade, men pappa sa att det gör inget, för vi kämpade bra och gjorde vårat bästa.


När klockan var ca 22 så hade alla åkt och det var dags för mig att sova. Jag somnade ganska fort efter en trevlig dag.

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0