*100701* Sommarlov

Lukas fick prova matstolen idag för första gången. Det gick bra och han uppskattade brickan där han kunde ha lite leksaker att titta på. Däremot blev han trött och orkade inte sitta i mer än kanske 5 min.


Idag har jag gjort min sista dag på dagis för sommaren och sista dagen på småttis-avdelningen. Karin har redan flyttat över mina korgar och mina namnskyltar till den nya avdelning. Karin kommer att följa med mig och mina kompisar till nya avdelningen efter sommaren. Det är ju skönt att ha en fröken med sig, som man känner. Vi är 8 st från den gamla avdelning som flyttar över tillsammans och så känner jag ju flera som redan går där. Det blir spännande, men först ska jag njuta av mitt sommarlov hemma med familjen.


På väg hem från dagis stannade vi först till vid bibloiteket och lånade lite böcker att läsa i husvagnen. Sen var vi till bvc och vägde och mätte Lukas. Han är nu 64 cm lång och väger 6420 gram. Vi passade på att önska barnmorskan en trevlig sommar. Tyvärr så hände det en liten olycka i mina byxor, men mamma hade med sig nya kläder till mig. Jag visste ju inte att det fanns toalett där. Jag får fortsätta att öva på att vara utan blöja. Det är ju bara första veckan ännu.

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0