*100321* Storklinten

Idag packade vi iordning ryggsäcken med matsäck och for till Storklinten. Jag hade med mig längdskidorna och pulkan. Vi gick runt och såg hur det såg ut där. Sen satte vi oss vid några bord och åt matsäcken. Jag och pappa provade att åka pulka i backen, men jag tyckte att det var roligare att rulla ner för backen. Efter ett tag gick vi och hämtade mina skidor i bilen. Pappa hjälpte mig att åka ner för hela backen. Jag ville göra som dom andra i backen, hoppa i hoppen och åka lift, men det gick ju inte då inte pappa hade några skidor på sig. Stackars pappa fick bära mig upp för hela backen sen. Det blev en heldag i Storklinten.
Vi äter matsäck

På vägen hem stannade vi till hos faster och fikade. På kvällen låg pappa och jag och myste i soffan medans mamma lagade mat. Tyvärr så kraschade jag sen, så det blev en fight att få mig i säng. Allt slutade med att mamma fick natta mig, mata lillebror och sen själv äta kl 20.30. Så kan det vara ibland att vara mamma.
Två trötta killar

Kram Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0