*091022* Jag har något att berätta!

Jag ska bli storebror! Om allt går som det ska, så blir jag storebror i mars. Mamma hade beräknat bebisen till 100315, men när mamma och pappa var på ultraljud så sa läkaren att hon ändrade datumet till 100306. Vi får väl se vem som har rätt.

Bebisen i magen mår bra och allt såg bra ut på ultraljudet. Två armar, två händer, två ben, två fötter och ett litet hjärta som pickade. Lårbenet var 27,5 mm. När jag låg i magen så var mitt lårben 28 mm. Läkaren sa att bebisen sväljer och kissar, så allt var som det skulle. Läkaren uppskattade att bebisen väger ca 200 gram.

Pappa säger att det blir en lillebror, för mamma mår lika illa som när hon väntade mig. Mamma försöker förklara för mig och pappa, att det KAN även vara en tjej. Vi fick inte veta kön på bebisen på ultraljudet. Bebisen låg som en liten skräddare och ville inte visa upp sig.

Här om dagen stack jag ner handen i mammas tröja och sa:
-Va e lillebo? Mamma log och drog upp tröjan, så att jag fick se hennes mage. Då log jag med.
Därför kallar vi magen för "lillebror" nu, även om vi inte vet vad som finns i magen.

Förra veckan (091012-091016) låg mamma inlagd på sjukhuset med dropp, pga sitt illamående och kräkande. Det var jobbigt för mig att lämna mamma på sjukhuset. Jag ville också sova där, men pappa sa att han och jag måste sova hemma. Det var första gången som mamma och jag sov åtskillda sedan jag föddes.
På tisdag och onsdag kväll hälsade vi på mamma. Hon hade eget rum, så det gick bra att leka med mina bilar där med. Roligast var nog att springa i korridorerna och ropa ho ho.
På torsdagen kunde inte pappa och jag hälsa på mamma, för jag var förkyld. På fredag em fick mamma komma hem. Det var skönt och roligt!
Pappa har gjort ett toppen jobb denna vecka med att hinna med att jobba och att ta hand om mig dag och natt.

Jag fick vara hemma med farmor torsdag och fredag, då jag var förkyld. Det gick jättebra. Enda problemet var nog att farmor inte klarade av dvd-spelaren så bra. Tur att jag kunde vila i saccosäcken och titta på barntv istället.

Nu mår jag bra igen och är på dagis en hel del om dagarna, då mamma är sjukskriven. Det går bra på dagis, men på morgonen vill jag inte klä på mig och åka till dagis. Om det beror på att alla omständigheter här hemma, med att pappa jobbar så mycket och att mamma inte mår bra, eller om det är 2-årstrotsen som ligger till last vet bara jag. När jag väl är där så trivs jag jättebra och leker och har kul.

Imorgon kommer mommo och poppo och hälsar på några dagar. Det ska bli skönt att få vara hemma och umgås med dom igen.
Imorgon ska jag få följa med mamma till barnmorskan och lyssna på bebisens hjärtljud. Det blir nog en spännande upplevelse.

Jag önskar dig en trevlig dag! Kram Elias

Kram på dig


Kommentarer
Postat av: Christina

Vad roligt Elias till att du ska få ett litet syskon! Men din mamma har skvallrat att du hellre vill ha en morot =). Stämmer det?

Hälsa alla från oss i Svenby

2009-10-22 @ 14:54:05
Postat av: Sandra

Vilka underbara bilder på dig och ditt lilla syskon i magen. Moster tror på en flicka. Vore ju roligt om bebisen kom på din mormors födelsedag. =)

Stora kramar från Moster

2009-10-22 @ 16:07:23
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Mia

Grattis än en gång.Hoppas mamma snart mår bättre!!Kramar

2009-10-22 @ 23:03:13
Postat av: Jenny

Grattis, va roligt! :-D KRAM

2009-10-23 @ 21:25:00
URL: http://jenny.maurin.se
Postat av: Englas pappa

:) :)



Stort grattis till hela familjen inför den kommande tillökningen! Helt underbart roligt. Hoppas det går bra och att illamåendet ger med sig!



Hoppas även att mamma blir sjukskriven så hon kan vila!



Vad roligt att få ett syskon! Jag tror det blir en syster jag! :) Vad det än blir så hoppas vi att allt går bra.



Kramar från Englas pappa.

2009-10-23 @ 22:57:43
URL: http://blog.enstjarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0