*091020* Va e de här?

Jag frågar gärna mamma och pappa: Va e de här, mamma/pappa? Man måste ju vara nyfiken och lära sig nya saker.

Just nu är jag inne i en riktig puss-period. Jag pussar ofta på mamma och gärna på hennes händer eller armar. -Mmmmmmmaaaaa låter mina smack-pussar.

Ibland så säger jag: Hä tomme Jia/ja. (Här kommer Elias/jag).

Det är inte alltid som man orkar med allt omkring en själv. Just nu säger jag ofta: Inte! Inte dagis, inte handla mjöck, inte äta torv, inte bosta tänderna, inte toda (sova) osv......

Ett annat uttryck som jag använder ofta just nu är: Min! Williams mamma tror att det även betyder "jag vill ha den".

Filmen Bilar är inte lika populär längre. Jag tittar gärna på Puh, Tiggers film och Filmen om Heffaklumpen.

Jag har lärt mig en ny sång: Hä tomma Pekka Lamm (Vi komma ifrån pepparkakeland).

Jag tycker inte om att vara i rum som är mörka. Då säger jag: monste eller pöke (monster eller spöke). Det är ord som jag har lärt mig på barntvn.

Jag jobbar hårt med motsatser nu:
Fläkten farlig - fläkten näll (snäll)
Mamma ledsen - mamma glad
Mörkt - ljust
osv........

Det var en kort uppdatering om mina dagar just nu! Kram Elias


Elias åker kana med Blixten och Ramone, mina trogna följeslagare

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att få läsa om dig igen och dina äventyr. Stora kramar från din moster Sandra

2009-10-21 @ 23:08:39
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0