*091127* Fredagsmys

Grattis på födelsedagen motte Tanda!

Igår, torsdag, var jag och tog vaccinet mot svininfluensan på bvc. Det gick bra, trots att jag inte riktigt ville sitta still. Jag fick två märken att ta med mig hem, för att jag var så duktig.
Innan jag gick och la mig så fick jag alvedom i förebyggande syfte, då dom flesta får feber efteråt. Jag klarade natten utan besvär.

Idag, fredag, har jag och mamma varit hemma. Många barn har blivit hängiga av vaccinet, men mamma tror att jag fick fel sorts spruta, för idag har jag gått på full fart hela dagen. Kanske var det en energispruta jag fick istället. Jag har inte visat några symptoner, annat än att det har varit fart på magen. Om det beror på sprutan vet jag inte.

Mamma och jag har roat oss här hemma med att läsa en massa böcker, leka med bilarna och målat. Mamma tog fram fingerfärg och det var roligt. Mysigast var ändå att doppa fingret i alla färgbyttorna, så numera har vi nästan samma färg i alla byttorna.
På em tog jag det lite lugnt framför tv, tills glassbilen kom. Då skrek jag till mamma: -Mamma, tynda! Lattbilen. Måtte tynda! (Mamma, skynda! Glassbilen. Måste skynda!)

Jag önskar er en trevlig kväll och helg. Kram från en vaccinerad kille, Elias

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det gick ju bra det där med vaccinationen, och det var ju bra att det blev lite fart i dig Elias, hi hi. Skönt att du håller ordning på mamma så hon köper hem lite glass. Trevlig helg till er också. Kramar från mommo, poppo, kusin Pontus och kusin Elin.

2009-11-27 @ 22:09:02
Postat av: Christina

Werner och hans mamma, pappa, mormor och morfar har också fått vaccination mot svininfluensan. Werner sa titta och skrattade =)

Trevlig helg till er också (här ska vi baka bullar, kakor och göra godis)

2009-11-28 @ 07:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0