*091122* Pepparkaksbak med familjen

Idag, söndag, var vi äntligen lediga hela familjen och då kom pappa på att vi kunde ta och baka pepparkakor tillsammans. Det gick jättebra. Jag och pappa hjälptes åt att kavla ut degen och göra figurer. Jag sjöng Pinka stjärna där, medans jag gjorde stjärnfigurerna. Ibland gjorde jag dubbar (gubbar) och ibland hjärtan. Efter en stund så sjöng jag, baka baka liten kaka. Tänk vad bra dom låtarna passade in i dagens aktiviteter.
Efter halva degen så lessnade jag, så då fick mamma göra klart.
Ett litet smakprovMina pepparkakor
Visst blev dom fina!

Idag på em fick jag min första knuff av "lillebror" i magen. Mamma satte min hand på magen och då kom det en buff. Mamma förklarade att det är lillebror och jag log finurligt.
"Lillebror" har idag gått in i v.26. Det buffar inte så mycket där inne i magen, så vi får se om det är ett lite lugnare syskon som kommer ut, eller om det blir en busunge till. Spännande är det. Jag brukar ge magen en puss eller kram ibland.
V.26

Jag är inne i ett stadie, då jag är nyfiken på mina egna ansiktsuttryck. Jag brukar sitta på hallmöbeln och titta i stora spegeln då jag ryter som ett lejon, eller när jag låtsasgråter. Det är väldigt intressant att se att mitt ansikte ändras för varje uttryck.

I tisdags när pappa hämtade mig på dagis så var jag på den stora avdelningen. Där satt jag snällt och lekte med......Blixten, min Blixten bil. Undra om han har varit där inne på stora avdelningen hela tiden?!?

I onsdags var det dags för mitt första dagisfoto. Fotografen var jätteduktig och hade en kossa på huvudet, som han busade med. Vi skrattade åt honom. Det ska bli kul att få se resultatet när det kommer.

Nu ska jag slappa i min saccosäck en stund. Ha en bra dag. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad kul ni ser ut att ha haft med pepparkaksbakning!

Och mamma din är otroligt söt med bebismagen och "lillasyster", som jag tror det blir. ;)

Stora kramar från Moster

2009-11-22 @ 18:31:57
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/
Postat av: Christina

Vad duktiga ni är som redan bakat pepparkakor =)

2009-11-22 @ 18:59:17
Postat av: Lisa

Nu är det verkligen en härlig tid för små killar och tjejer med pyssel och förberedelser för julen. Nu är det precis en månad kvar till gästerna från norr kommer till oss. Det ska bli roligt med jul i år, tycker mommo och poppo. Kram.

2009-11-23 @ 09:55:15
Postat av: Lisa

Förresten: snygga former på både pepparkaksgubbar och på "pepparkaksgumman". Hi hi. Mommo.

2009-11-23 @ 10:00:27
Postat av: Tina

Va roligt att baka pepparkakor :D

2009-12-06 @ 20:13:17
URL: http://alskarattsjunga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0