*091113* Hemma och ledig med mamma

*091112* Torsdag
Efter dagis for mamma och jag till Oscar och hälsade på. William och Alex kom också dit. Vi lekte och så fick vi mat hos dom, fiskpinnar och mos. Vi var kvar ganska länge. Till slut åkte vi hem till pappa och kramades en stund, innan det var dags för att sova.

*091113* Fredag
I natt har jag tjorvat på och pratat massor i sömnen. Bl a så sa jag: -Nej Linus, min! -Inte åka dagis! osv.
Imorse tog mamma beslutet att vi skulle stanna hemma idag och bara vara. Mamma skrev "mamma" i almanackan och ledig på mig. Idag struntar vi i alla måsten och mammas illamående och leker tillsammans. Det som blir jobbigt för mamma är ju att jag inte längre sover middag. Det betyder ju ingen vila för mamma heller.

Vi har hittills åkt rutchkana, byggt klossar, lekt med bilarna, läst bok och pratat om former och färger. Jag åt massor av makamoker (pasta) och laxbollar till lunch. Till efterrätt fick jag ett äpple. Pappa kom också hem på lunch. Det var kul, för det var så länge sen sist.
Nu ska jag vila lite framför tvn. Sen ska mamma och jag åka och handla lite mat och frukt på em.

Hoppas att ni får en trevlig dag och helg. Kram Elias
Jag och mamma

Kommentarer
Postat av: Faster

Vad skönt för er att vara hemma och bara vara idag.

Ha en trevlig helg. Kram från faster

2009-11-13 @ 15:22:41
Postat av: Christina

Trevlig helg. Själva ska vi ner till Werners mamma och pappa på lördag och få lite mat. Blir säker både gott (Werners pappa är fd kock)och trevligt! =)

2009-11-13 @ 15:46:07
Postat av: Lisa

Underbart med en lek- och mysdag. Stor kram.

2009-11-17 @ 22:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0