*091110* Nyklippt!

*091109* Måndag
På em var mamma och jag över till Märta och Malte och hälsade på. Jag ville leka med bilgaraget och bilarna. Märta och Malte var med och lekte. Sen tittade vi på båten Elias tillsammans, innan det var dags att gå hem.

Jag somnade kl 19.30 i min säng. Vaknade kl 21.30 och kl 22, men sen sov jag till kl 3.30. Inte illa! Då hade jag svårt att somna om, så jag fick sova bredvid mamma resten av natten. Vi vaknade pigga och utvilade kl 7.20.

*091110* Tisdag
Idag på morgonen gick mamma och jag till frissan, för att klippa mig. Jag tänkte inte ta av mig kläderna, men mössan och väntarna fick mamma av i alla fall.
Mina ord: -Inte klippa! AJ! AJ! Ont! En mycket obehaglig upplevelse, även om jag fick sitta i mammas knä. Jag hade ju ingen koll alls på vad frissan höll på med där uppe på huvudet. Sista 3-4 minuterna gick riktigt bra, så då skyndade sig frissan på. Hon gjorde ett bra jobb. Bildbevis får komma någon annan gång.

Idag är det -8 grader ute, men det är inte kallt i luften, utan jätteskönt. När vi kom till dagis så ville jag åka pulka. Dom flesta barnen hade hunnit in redan, men jag fick stanna ute en liten stund och leka i snön.

Ikväll är det killar-kan, då pappa hämtar mig och mamma jobbar. Det brukar gå jättebra.

Mamma är fortsatt halvt sjukskriven månaden ut. Vardagen och allt jobb hemma går riktigt bra nu, när hon äter medicinerna, men det är på jobbet som hon har jobbigt med stressen och illamåendet. Det är bra att läkaren lyssnar på henne och låter henne vila.

Här kommer lite ord på mat som jag gärna äter:
Makamoker, torv (makaroner och korv)
Atepin (apelsin)
Popunni, tylt (blodpudding och sylt)
mlök (mjölk)
vänning (välling)

Hoppas att du får en trevlig dag. Kram från nyklippta Elias

En glad och stolt kille hjälper mamma att dicka (diska)

Kommentarer
Postat av: Poppo

Är du också en knapsu poppo körde dammsugaren i Helgen

2009-11-10 @ 17:44:39
Postat av: Christina

Tur att mamma har en sån duktig hjälpreda när hon inte mår så bra =)

2009-11-11 @ 07:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0