*091107* Hej mitt vinterland....

Idag, lördag, är vi lediga allihopa och det tycker jag om. När jag vaknade så snöade det och var vitt på backen. Vi åt frukost och klädde på oss, hela familjen. Pappa var upp på vinden och hämtade ner spadar och min bob.
Pappa och jag byggde en nödubbe (snögubbe), som var jättestor och fick en halsduk, mössa och en momot (morot) som näsa.


På em var vi iväg och skulle åka på invigning av en galleria, mest för att det skulle vara både brandbil och polisbil där. Tyvärr så kom vi lite sent. Vi mötte polisbilen när vi kom. Vi fick titta på när Luleå hockey spelade hockeyspel med barnen. Jag fick mig några autografer till min pärm, men jag blev väldigt blyg för killarna.
Ponnyridningen höll också på att packa ihop när vi kom, så vi gick till fiskdammen istället. Där fick jag en godispåse, så resan var inte helt till spillo.

Sista fyra dagarna har jag inte sovit middag, men det går bra ändå. Istället har jag somnat kl 19.30 utan att mamma och pappa behöver bråka med mig 30-60 min, så som det var förrut.

Här är några bilder på min och mammas mage. På bilden är "lillebror" i v.22:


Nu är mamma i vecka 24 och mår mycket bättre, tack vare medicinerna. Hon klarar av vardagen, även om det fortfarande är lite tungt med illamåendet på jobbet, pga stressen.

Hoppas att ni mår bra. Nu ska jag sussa sött. Kram Elias

Kommentarer
Postat av: Christina

Söta magar =)

Roligt att höra att din mamma mår bättre.

2009-11-09 @ 06:11:50
Postat av: Jen116

Vad härligt att din mamma mår bättre! Och visst är det härligt med snön! Men min kisse tyckte det var jätteobehagligt med snö under tassarna, när jag tog ut honom på promenad... :)

Ha det bra, sötnos!

KRAMIS

2009-11-09 @ 08:32:51
URL: http://jenjofoto.blogg.se/
Postat av: Lisa

Mysiga bilder av magar! Det ser roligt ut att få leka med snön. Här är det bara mörkt och vått. Kram.

2009-11-09 @ 09:37:01
Postat av: Engla

Vilken JÄTTEsnögubbe ni byggde! Wow! Så mycket snö får vi inte i Bromma nuförtiden.



Och vilken fin mage du har. Bor det en bäbis i den med? Det gör det i min brukar jag säga.



Tur att din mamma mår bättre nu. Nu är det mindre än halva tiden kvar tills h*n kommer hem till er. :)



Kram

/Engla

2009-11-09 @ 13:41:57
URL: http://blog.enstjarna.com
Postat av: Sandra

Underbara bilder och härlig läsning! Stora kramar till hela familjen från moster

2009-11-09 @ 20:16:40
URL: http://tuffeluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0